كارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری تنقلات و فرآورده‌های غیربهداشتی در تفرجگاه‌های دربند، دركه و فرحزاد از فردا (یكشنبه) خبر داد.

مهندس محمد آمایی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر فوق گفت: این طرح به منظور ساماندهی عرضه تنقلات غیربهداشتی مانند آب زرشك، آب آلبالو، لواشك و آلوچه در تفرجگاه‌های تهران انجام می‌شود.

وی با بیان این كه طرح جمع‌آوری تنقلات غیربهداشتی از تفرجگاه‌ها در سه فاز اجرا می‌شود؛ افزود: در هفته اول اجرای این طرح، با همكاری شهرداری مناطق دربند، دركه و فرحزاد كانكس‌هایی در اختیار كارشناسان بهداشت محیط به منظور ارایه اقلام آموزشی و اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف بهداشتی، قرار می‌گیرد. همچنین در زمینه بیماری وبا كه اكنون مطرح است، آموزش‌هایی ارایه می‌شود. در مجموع فاز اول این طرح به نوعی اتمام حجت آموزشی با فروشندگان این اقلام غیربهداشتی و مردم بوده و اخطاری را در برندارد.

به گفته مهندس آمایی‌پور، در فاز دوم این طرح به دنبال بازدیدهای انجام شده، مراكز عرضه این اقلام غیربهداشتی شناسایی شده و به آنها اخطار داده می‌شود. به این مراكز سه روز فرصت داده می‌شود تا نسبت به جمع‌آوری تنقلات غیربهداشتی اقدام كنند. پس از این سه روز بحث برخورد با متخلفان مطرح می‌شود. به این ترتیب اقلام این متخلفان جمع‌آوری شده و پس از ارجاع پرونده به دادگستری، مكان مورد نظر تعطیل می‌شود.

این كارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی هفته سوم این طرح را هفته «ماندگاری و حفاظت از طرح» عنوان كرد و افزود: از آنجا كه ممكن است پس از جمع‌آوری این تنقلات و برخورد با متخلفان، فروشندگان دوباره برای عرضه این مواد اقدام كنند، فاز سوم این طرح به عنوان هفته ماندگاری و حفاظت از طرح جمع‌آوری تنقلات در نظر گرفته شد. به این ترتیب 2 تا 3 ماه پس از اجرای طرح، حداقل یك نیرو به منظور برخورد با متخلفان احتمالی در این مراكز مستقر است.

مهندس آمایی‌پور در پایان ابراز امیدواری كرد كه با همكاری دیگر ادارات مسوول در این طرح از جمله نیروی انتظامی، دادگستری، شهرداری‌ها، اماكن، مجمع امور صنفی مناطق، و فرمانداری شمیرانات اجرای طرح جمع‌آوری تنقلات غیربهداشتی از تفرجگاه‌های دربند، دركه و فرحزاد با صد در صد موفقیت همراه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha