مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در یکصد و دهمین جلسه اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی(ISSA) که در شهر ژنو سوئیس برگزار شد، شرکت و با رئیس ودبیر کل این اتحادیه دیدار وبر گسترش تعامل کشورهای عضو تأکید کرد.

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در یکصد و دهمین جلسه اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی(ISSA) که در شهرژنوسوئیس برگزار شد، شرکت و با رئیس ودبیر کل این اتحادیه دیدار وبر گسترش تعامل کشورهای عضو تأکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در دیدار رئیس و دبیر کل اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی ، تعامل و ارتقاء همکاری با کشورهای عضو را برای این سازمان یک فرصت برشمرد و افزود: سازمان تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن ظرفیت های بالقوه وموثر کارشناسی می تواند به صورت قابل توجهی بستر مناسب تعاملات بیشتر را هموار کند.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی ایران تلاش خواهد کرد تا دیگر سازمان های عضو در منطقه نیز از راهکارهای عملی وقابل اجرا در زمینه های بیمه ای وبهداشتی و ارتقاء خدمات خود بهره مند شوند.


دکتر نوربخش ادامه داد: اجرای طرح مشترک سازمان تأمین اجتماعی با کمیسیون های فنی ISSA و مرکز آموزش سازمان بین المللی کارILO در تورین ایتالیا که مذاکرات مقدماتی آن اخیراً در تهران انجام شده است، در آینده می تواند یکی از روش های کارساز در ارتقاء دانش بیمه ای و فنی به ویژه محاسبات اکچوئری در سطوح مختلف سازمان های عضو در منطقه آسیا و خاورمیانه باشد و تجارب حاصل از این طریق رهنمودی برای توسعه سازمان های بیمه گر خواهد شد.


رئیس ودبیر کل  اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی نیز در این دیدار ارتقاء تأمین اجتماعی پویا و افزایش کیفیت خدمات و گسترش تعاملات کشورهای عضو تأکید کردند.
همچنین دکتر نوربخش در سفر به ژنو در سمینار ویژه مرکز کیفیت برتر اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی که با حضور اعضاء اصلی هیات رئیسه برگزار شد، شرکت و با نمایندگان کشورهای عضو راههای ارتقاء همکاری کشورهای عضو و مسایل سازمان های بیمه گر را بررسی کردند.


در این سفر،پیشنهادات سازمان تأمین اجتماعی در خصوص ایجاد فضای لازم برای حضور پررنگ تر سازمان در کمیسیونهای فنی ISSA و تدوین شاخص های لازم بر اساس مطالعات علمی واستانداردهای به روز  برای فراهم شدن زمینه رقابت در ارتقاء خدمات میان کشورهای عضو به هیات مدیره اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی ارایه شد.
در یکصد ودهمین جلسه هیات رئیسه ISSA فرانک استوو رئیس ،ایزابل ادراتیز نماینده سازمان بین المللی کار وکنکلوسکی دبیر کل اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی به ایراد سخنرانی پرداختند و مشارکت فعال اعضاء در رسیدن به خط مشی جدید این اتحادیه که تأمین اجتماعی پویا است مطرح کردند.
جایگزینی اعضا هیات رئیسه وکمیسیونهای فنی، بررسی وضعیت اعضا اتحادیه ودرخواست های جدید عضویت وورود به اتحادیه، انتخاب نائب رئیس اتحادیه، انتخاب اعضای کمیسیون انتخابات، عملکرد کمیته جدید در زمینه تدابیر وخط مشی های آتی اتحادیه، همکاری میان سازمان های بین المللی کارILO وتأمین اجتماعیISSA از موضوعات در دستور کار در یکصد ودهمین جلسه هیات رئیسه این اتحادیه بود.


 شایان ذکر است،سازمان تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، یکی از اعضاء اصلی اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی محسوب می شود و در سی ویکمین مجمع عمومی وسومین نشست جهانی این اتحادیه که در آبان ماه سال گذشته در قطر برگزار شد، برای پنجمین بار متوالی با اکثریت آراء به عضویت مجدد هیات رئیسه در منطقه آسیا و اقیانوسیه پذیرفته شد و مطابق اساسنامه این اتحادیه دارای حق رأی برای انتخاب ریاست ، خزانه دار اتحادیه و اعضاء کمیسیون های فنی وکمیسیون های کنترل ونظارت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha