نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد از سالمند بودن 8.1 درصد جمعیت ایران خبر داد و گفت: جمعیت بالای 60 سال ایران افزایش یافته است.

سلامت نیوز: نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد از سالمند بودن 8.1 درصد جمعیت ایران خبر داد و گفت: جمعیت بالای 60 سال ایران افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمت هولکی اوز روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی نمایندگان دستگاه های عضو شورای ملی سالمندان افزود: در سالهای گذشته صندوق جمعیت سازمان ملل جلسات مختلفی با دبیر و رئیس شورای ملی سالمندان داشته و ما می توانیم از تجربیات خود در حوزه سالمندی در اختیار ایران قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه تدوین سند ملی سالمندان در ایران را به فال نیک می گیریم گفت: امیدواریم برای رسیدن به اهداف سند و همچنین توجه ویژه به سالمندان سند ملی به تصویب برسد.

وی گفت: در سند ملی سالمندان همکاری تشکل های غیر دولتی دانشگاهیان و کارشناسان مختلف در نظر گرفته شده است و عزم ملی مشاهده می شود.

به گفته وی، صندوق جمعیت سازمان ملل آمادگی دارد هر گونه حمایت اعم از مالی و غیره در حوزه سالمندان ایران انجام دهد و در این صندوق موضوع سالمندی به عنوان یک فرصت در نظر گرفته شده و نه چالش و می توانیم از تجربیات این افراد به طور شایسته استفاده کنیم.

محمت هولکی اوز با اشاره به اینکه ایرانی ها و ترک ها از لحاظ فرهنگی شباهت زیادی به هم دارند و به سالمندان احترام زیادی می گذارند تاکید کرد: صندوق جمعیت سازمان ملل حمایت ویژه ای از ایران و شورای سالمندان و اجرایی کردن آن انجام خواهد داد.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران تاکید کرد: نتایج سرشماری آماری در ایران نشان می دهد که 8.1 درصد جمعیت ایران بالای 60 سال سن دارند به طوری که نسبت به سالهای قبل این آمار افزایش یافته است.

وی به سیاست های مقام معظم رهبری درباره افزایش جمعیت که هوشمندانه و آگاهانه صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در این سیاست ها وزارتخانه های مختلفی در ایران درمورد افزایش جمعیت نقش دارند که باید به وظایف خود برای رسیدن به اهداف سیاست ها عمل کنند و سیاستهای رهبری می تواند پشتوانه محکمی برای رسیدن به اهداف شورای ملی سالمندان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha