عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کمبود پزشک عمومی و متخصص در مناطق روستایی و محروم کشور یکی از جدی ترین چالش های حوزه سلامت است، گفت: بیش از دو هزار نیروی پزشک در این مناطق نیاز است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کمبود پزشک عمومی و متخصص در مناطق روستایی و محروم کشور یکی از جدی ترین چالش های حوزه سلامت است، گفت: بیش از دو هزار نیروی پزشک در این مناطق نیاز است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به ضرورت نیازسنجی شهرهای کوچک و مناطق محروم به پزشک عمومی اظهار داشت: در حال حاضر اکثر پزشکان در شهرهای مرکزی مستقر شده اند و برای رفع این مشکل و رسیدن به استانداردهای لازم در حال نیازسنجی هستیم.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: کمبود پزشک عمومی و متخصص در مناطق روستایی و محروم کشور یکی از جدی ترین چالش های حوزه سلامت است که زمان طولانی برای رسیدن به ایده آل و تأمین پزشک در این مناطق نیاز داریم.


وی در ادامه افزود: اکنون که خدمات تخصصی پزشکی در برخی شهرهای کشور به بهترین شیوه صورت می گیرد، نباید برخی مناطق روستایی از داشتن پزشک عمومی بی بهره باشند.از طرفی بسیاری از مشکلات فعلی بخش های بهداشتی و درمانی در کشور در حال حل شدن است اما تأمین پزشک به ویژه پزشک عمومی در مناطق محروم و روستاها به مدت زمان نیاز دارد که باید در یک برنامه بلند مدت انجام شود.


این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که روستاها به چه تعداد پزشک عمومی نیازمند هستند، گفت: با توجه به آماری که وزارت بهداشت ارائه کرده حدود پنج هزار و 500 پزشک در مناطق روستایی کشور فعال هستند در حالی که نیاز اصلی برای این مناطق حدود بیش از هفت هزار پزشک بوده، در واقع بیش از دو هزار نیروی پزشک در این مناطق نیاز است.


وی تأکید کرد: وزارت بهداشت باید برای هدایت بیشتر پزشکان عمومی به مناطق روستایی و محروم کشور نظارت بیشتری داشته و برای جبران کمبود پزشک عمومی در مناطق روستایی و محروم نیز تلاش بیشتری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha