«دیوید نابارو»، نماینده ویژه سازمان ملل در امر مقابله با ابولا ابراز امیدواری کرده که شیوع این بیماری ظرف سه ماه آینده کنترل شود.

سلامت نیوز: «دیوید نابارو»، نماینده ویژه سازمان ملل در امر مقابله با ابولا ابراز امیدواری کرده که شیوع این بیماری ظرف سه ماه آینده کنترل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، نابارو می‌گوید که تعداد افراد مبتلا به ویروس ابولا به طور تصاعدی در حال افزایش است اما افزایش سطح آگاهی عمومی در جوامع آفریقای غربی در تحت کنترل درآوردن شیوع این ویروس اثر مثبت خواهد داشت. وی معتقد است که مردم در مناطق غربی آفریقا اکنون پی‌برده‌اند که قرنطینه کردن افرادِ مبتلا، بهترین راه جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری است.

تاکنون بیش از 8300 مورد ابتلا به ویروس ابولا ثبت شده که به مرگ حدود نیمی از مبتلایان انجامیده است. اغلب قربانیان تا کنون در غرب آفریقا و به خصوص سه کشور گینه، لیبریا و سیرالئون بوده‌اند اما ویروس ابولا در نیجریه، سنگال، اسپانیا و ایالات متحده آمریکا هم تایید شده است. اکنون مسافرانی که از کشورهای لیبریا، سیرالئون و گینه وارد فرودگاه کندی در شهر نیویورک می‌شوند تحت معاینات پزشکی قرار می‌گیرند. این اقدام مدیران فرودگاه نیویورک پس از مرگ یک نفر در اثر ابتلا به ابولا در ایالت تگزاس صورت گرفت.

ویروس ابولا از طریق تماس با مایعات بدن فرد یا حیوان مبتلا، مثل بزاق دهان و یا خون منتقل می‌شود و سبب تب همراه با خونریزی، ضعف، درد ماهیچه‌ها، تهوع، اسهال و در نهایت مرگ در اثر خونریزی داخلی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha