رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران گفت: اختلالات اداری و کف لگن شایع‌ترین اختلالات زنان ایرانی است که به علت وضعیت زندگی و سبک زندگی آنهاست.

سلامت نیوز: رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران گفت: اختلالات اداری و کف لگن شایع‌ترین اختلالات زنان ایرانی است که به علت وضعیت زندگی و سبک زندگی آنهاست.

اشرف‌السادات آل یاسین در گفت‌وگو با فارس، در حاشیه چهاردهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران اظهار داشت: این کنگره به دنبال کنگره‌های سالیان گذشته در حال برگزاری است تفاوت این کنگره با کنگره‌های پیشین این است که سعی کرده‌ایم در آن همکاری هرچه بیشتر دانشگاه‌های سراسر ایران را داشته باشیم.

وی افزود: در کنگره سال جاری علاوه بر معرفی پیشکسوتان این عرصه از رزیدنت‌های برتر که توسط بیمارستان‌ها معرفی شده‌اند تقدیر خواهد شد. ملاک ما برای تقدیر از این عزیزان برخورد آنها با بیماران، رسیدگی به امور آنها و نمره‌ای است که به دست آورده‌اند.

رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران گفت: در این کنگره به تمام مسائل مربوط به بیماری‌های زنان و مامایی خواهیم پرداخت. مهمترین محور نیز طب جنین و مادر است که امروز و فردا به آن خواهیم پرداخت همچنین پرفسور پالادینی که مدرس بین‌المللی و رئیس مرکز جراحی جنین در ایتالیا است به بررسی بیماری‌های قلبی و مغزی جنین می‌پردازد.

آل‌یاسین تصریح کرد: امروز در مورد نازایی و بیماری‌های شایعی که می‌تواند عامل نازایی باشد و همچنین مدیریت آن به بحث خواهیم پرداخت. همچنین پنلی با موضوع اختلال تخمک‌گذاری خواهیم گذاشت و به طرح حفظ باروری در بیماران سرطانی خواهیم پرداخت.

وی گفت: در حال حاضر تمام مراکز نازایی این کار را انجام می‌هند. بر این اساس درصددیم تا به متخصصان زنان و زایمان آموزش دهیم تا قبل از شیمی‌درمانی تخمک فرد مبتلا به سرطان را فریز کند تا او در آینده بتواند در آینده صاحب فرزند شود.

وی افزود: فردا درباره سرطان‌های زنان به بحث‌ خواهیم پرداخت. یکی از هم و غم‌های ما در غربالگری سرطان‌های رحم و تخمدان در زنان است. پرفسور حنجنی از آمریکا در این مورد به بحث خواهد پرداخت.

رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران اظهار داشت: پنجشنبه نیز به بررسی بیماری‌های پرخطر در دوران بارداری مانند دیابت و بیماری‌های قلبی می‌پردازیم. در این روز دکتر شمشیرساز و پرفسور جزایری از آمریکا در کنگره حضور می‌یابند و به طور کامل بیماران پرخطر تعریف می‌شوند.

وی ادامه داد: در یکی از سالن‌ها نیز به سه موضوع پزشکی قانونی در رابطه با سقط جنین، برائت و رضایت از بیمار برای عمل و دعاوی حقوقی خواهیم پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: جمعه هفته جاری نیز درباره اختلالات کف لگن و جراحی‌هایی که می‌توان با لاپاراسکوپی آنها را انجام داد به بحث خواهیم پرداخت. اختلالات اداری و کف لگن شایع‌ترین اختلالات زنان ایرانی است که به علت وضعیت زندگی و سبک زندگی آنها است. باید گفت در این رابطه عمل سزارین و زایمان طبیعی موثر نیست بلکه سبک زندگی است که در این زمینه موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha