رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: نرم افزارهای ژاپنی براساس اطلاعات داده شده می گویند با زلزله 6 رشته ای در تهران 63 هزار کشته خواهیم داشت در حالی که این آمار در سال 75 بیش از 360 هزار کشته بود.

پیش‌بینی 63 هزار کشته با وقوع زلزله 6 ریشتری در تهران

سلامت نیوز: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: نرم افزارهای ژاپنی براساس اطلاعات داده شده می گویند با زلزله 6 رشته ای در تهران 63 هزار کشته خواهیم داشت در حالی که این آمار در سال 75 بیش از 360 هزار کشته بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، احمد صادقی روز سه شنبه در نشست خبری نخستین جشنواره شهر آماده با بیان اینکه متاسفانه ما بحران را تنها در زلزله گره زده ایم گفت: ما 38 حادثه دیگر در تهران داریم. اما زلزله یک تابوی نامشخص است که اگر اتفاق بیفتد به یک موضوع ملی تبدیل می شود. من به جرات می توانم بگویم که برای زلزله تهران اصلا آمادگی نداریم.

وی افزود: در مورد حادثه های دیگر بسیار خوب عمل شده است به عنوان مثال 40 روز درگیر کشف زاغه مهمات بعد از 80 سال در تهران بودیم که مشکل حل شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات سازمان مدیریت بحران تهران در هیچ کجای کشور مثال زدنی نیست گفت: ما توانسته ایم نقشه یک به ده هزارم را به یک به دو هزارم ترسیم کنیم که این یک اقدام بسیار مهم است. همچنین ضابطه ساخت و ساز روی گسل ها را هم نهایی کردیم و در حال اجرای قوانین در ساخت و ساز در حریم رودخانه ها و قنات ها هستیم.

دکتر صادقی در مورد موضوع نفوذ آب از دریاچه مصنوعی چیتگر به زمین گفت: این موضوع مبنای علمی ندارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران اعلام کرد که 150 سوله تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران تحویل می شود که تاکنون 102 سوله دو هزار متری ساخته شده است. همچنین باید تا پایان برنامه پنج ساله 755 گروه دوام در محلات داشته باشیم که این مهم هم در حال اجراست.

وی ادامه داد: سال 89 موضوع زلزله داغ شد و ما 20 روز مانور داشتیم تا جایی که رئیس جمهور وقت به وزیر کشور دستور داد 50 درصد وقتش را برای زلزله تهران اختصاص دهد اما آیا انجام شد. در موضوع سقوط هواپیمای آنتونف با اینکه قانون مدیریت بحران چندین سال است ابلاغ شده اما در محل حادثه فرمانده معلوم نبود. وی گفت: این قانون بعد از ابلاغ نیازمند تدوین 800 آیین نامه و دستور العمل بود تا از مدل سنتی خارج شویم اما آیا انجام شده است.

وی اظهار داشت: ساختمان سازمان مدیریت بحران شهر تهران با تمامی امکاناتش باید 24 ساعته باز باشد و نمایندگان تمام دستگاه ها به صورت شیفتی در آن مستقر باشند اما هیچ خبری نیست. می گویند کارمند و استخدام نداریم . با این حال از استاندار خواستیم تا این مهم را اجرایی کند.

معاون شهردار تهران همچنین اعلام کرد که در صورت بروز حادثه طبق قانون باید به اندازه 10 درصد نیازهای اولیه شهروندان تهرانی امکانات داشته باشیم گفت: کل انبارهای هلال احمر می تواند 10 درصد اقلام امدادی در زمان حادثه را تامین کند.

وی گفت: یکی از راهکارها این است که هر خانواده باید یک امدادگر داشته باشد ولی خانواده ها هم باید خودشان بخواهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha