جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 123952

یک جراح و متخصص ارتوپدی درد نقطه‌ای در آرنج و تیرکشیدن به بالا و پایین را نشانه‌ بیماری آرنج تنیس بازان دانست.

سلامت نیوز : رضا شهریار کامرانی جراح و متخصص ارتوپدی به فارس درباره بیماری آرنج تنیس بازان تصریح کرد: این بیماری خود را به صورت درد در قسمت بیرونی آرنج خود را نشان می‌دهد و در کسانی که کار تکراری با دست دارند مانند کارگران فنی که با ابزار کار می‌کنند و آچار می‌چرخانند یا تایپیست‌ها، آرایشگرها و خانم‌های خانه دار که کارهای تکراری با انگشت انجام می‌دهند دیده می‌شود.

وی افزود: این عارضه به علت آزردگی عضلات قسمت خارجی آرنج منشا می‌گیرد و به صورت درد نقطه‌ای در آرنج خود را نشان می‌دهد که به بالا و پایین تیر می‌کشد.

کامرانی درباره درمان این عارضه تصریح کرد: درمان بیماری آرنج تنیس بازان در مرحله اول استراحت، استفاده از بریس مخصوص صورت می‌گیرد و در مراحل پیشرفته با استفاده از کورتون و فیزیوتراپی می‌توان به آن بهبود بخشید و در امور بسیار نادر نیاز به عمل جراحی پیدا می‌کند.

این جراح و متخصص ارتوپدی گفت: خوشبختانه این بیماری عوارض طولانی مدت ندارد به همین علت خود بیمار می‌تواند در درمان خود مشارکت کند.

وی درباره نحوه پیشگیری از بروز این عارضه گفت: با بهداشت کاری می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد و باید انجام کارهای تکراری با مچ دست و انگشتان را به حداقل برسانیم تا در مرحله آغاز علائم استفاده از بریس در آرنج می‌تواند جلوی پیشرفت این بیماری را بگیریم.

این جراح و متخصص ارتوپدی درباره تاثیر ورزش در کنترل و درمان بیماری آرنج تنیس بازان تصریح کرد: ورزش و فیزیوتراپی در مناطقی که عضله وجود داشته باشد و با تقویت عضله فشار به مفصل را کاهش دهیم کارایی دارد مانند آرنج، شانه، کمر و لگن اما متاسفانه در دست و مچ دست عضله زیادی نداریم که بتوانیم با تقویت آن فشار را از روی مفصل برداریم به همین علت در مورد آرنج ورزش‌های تقویتی می‌تواند جلوی بیماری را بگیرد یا در صورت به وجود آمدن آن درمان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha