گزارش‌ها حاکیست که عملکرد سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای مقابله با بیماری مسری ابولا در غرب آفریقا ضعیف و ناموفق ارزیابی شده است.

سلامت نیوز: گزارش‌ها حاکیست که عملکرد سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای مقابله با بیماری مسری ابولا در غرب آفریقا ضعیف و ناموفق ارزیابی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که پیش‌ نویس سندی از سازمان جهانی بهداشت را به دست آورده که از واکنش‌های اولیه این سازمان در برابر ابولا انتقاد می‌کند.

در این سند آمده است که متخصصان سازمان جهانی بهداشت باید می‌دانستند شیوه‌های سنتی مقابله با بیماری‌های واگیردار در منطقه‌ای که زیرساخت‌های بهداشتی - درمانی محکمی ندارد و کنترل بر مرزها نیز جدی نیست در برابر ابولا موثر نخواهد بود.

در این پیش نویس آمده است کسانی که در روند واکنش به ابولا شرکت داشتند نشانه‌های واضح و آشکار بحران قریب‌الوقوع را درک نکردند.

در این سند همچنین به مشکلات اداری و ساختاری در داخل سازمان جهانی بهداشت اشاره شده از جمله این که روسای دفاتر نمایندگی این سازمان در کشورهای آفریقایی بر اساس ملاحظات سیاسی برگزیده می‌شوند و به مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز پاسخگو نیستند.

در واکنش به انتشار این گزارش «ایزابل نوتال» از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت به گفت:‌ زمان تحقیقات فرا خواهد رسید. اکنون ما باید بر واکنش در برابر ابولا تمرکز کنیم.

وی همچنین در واکنش به این اتهام که اقدامات سازمان جهانی بهداشت کند بوده اظهار داشت که ابولا پیش‌تر در نواحی مرکزی آفریقا شناخته شده بود ولی اثری از بروز آن در غرب آفریقا دیده نشده بود.

پیش‌تر «مارگارت چان»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت به شبکه خبری بلومبرگ گفته بود که وی از پیشرفت ابولا به طور کامل آگاه نشده بود و واکنش این سازمان احتمالا در مقایسه با پیچیدگی و دامنه شیوع ابولا، کافی نبوده است.

یکی از سازمان‌های اصلی که در حال کمک‌رسانی به مبتلایان ابولا است به تازگی اعلام کرده که کمک‌های جهانی برای مهار این بیماری بی‌ثمر بوده است. «کریستوفر استوکس» از مدیران موسسه پزشکان بدون مرز گفته که بیماری ابولا هنوز غیرقابل کنترل است.

ابولا تاکنون جان 4500 نفر را گرفته که بیشتر آنان در کشورهای غرب آفریقا بوده‌اند. از این عده، 236 نفر پرستار و خدمه درمانی بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha