عضو انجمن صنفی بیمارستان‌های خصوصی گفت: با وجود اینکه با اجرای کتاب تعرفه خدمات سطح درآمد بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد اما مصمم به اجرای آن هستیم و امیدواریم رابطه مخدوش شده پزشک و بیمار اصلاح شود.

سلامت نیوز: عضو انجمن صنفی بیمارستان‌های خصوصی گفت: با وجود اینکه با اجرای کتاب تعرفه خدمات سطح درآمد بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد اما مصمم به اجرای آن هستیم و امیدواریم رابطه مخدوش شده پزشک و بیمار اصلاح شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بهرام معظمی در نشست مدیران بیمارستان‌های خصوصی، نمایندگان بیمه‌های تکمیلی، نظام پزشکی و وزارت بهداشت گفت: بخش خصوصی 80 درصد خدمات سرپایی و 20 درصد خدمات بستری را در نظام سلامت ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: با وجود حجم بالای خدمات ارائه شده در بخش خصوصی شاهد یک درصد مرگ و میرهای بیماری‌های قلبی در این بیمارستان‌ها هستیم و مرگ مادران باردار نیز در بخش خصوصی بسیار پایین است.

معظمی گفت: ویزیت متخصصان در ایران اگر با سایر کشورهای منطقه مقایسه شود نشان می‌دهد خدمات سلامت به خوبی در کشور ارائه می‌شود اما آن گونه که باید دریافتی‌ها متناسب نیست و کادر پزشکی از خودگذشتگی می‌کند.

عضو انجمن صنفی بیمارستان‌های خصوصی ادامه داد: ما قبول داریم که خدمات پرستاری نیز تحت فشار است و قبول داریم در تاریخ بهداشت و درمان این اولین بار است که به صورت قانونمند در رابطه با تعرفه‌ها حرکت می‌کنیم.

معظمی افزود: اغلب تجهیزات پزشکی در اتاق‌های عمل جراحی وارداتی است و اینها دستگاه‌هایی هستند که پس از استفاده در یک مدت از رده خارج می‌شوند در نتیجه هزینه بالایی دارند این در حالی است که در 5 سال گذشته که K جراحی ثابت ماند 25 درصد از هزینه اتاق عمل از دریافتی جراح بوده است در حالی که تورم در 5 سال گذشته بسیار بالا رفته است.

وی ادامه داد: با اجرای کتاب تعرفه خدمات پزشکی پولی که از بیمه‌ها برای ارائه خدمات دریافت می‌کنیم از 35 درصد به 15 درصد کاهش می‌یابد بنابراین بیمارستان‌های خصوصی نیز با اجرای این کتاب سطح درآمدشان کاهش می‌یابد با این وجود مصمم هستیم که در اجرای این کتاب به یاری وزارت بهداشت بیاییم و امیدواریم رابطه پزشک و بیمار اصلاح شود چرا که  هم اکنون رابطه آنها بسیار دچار مشکل شده است.

عضو انجمن صنفی بیمارستان‌های خصوصی گفت: امیدواریم پدیده زیرمیزی با اجرای این کتاب تمام شود البته جامعه‌ای وجود ندارد که به صورت صد در صد تخلفی انجام ندهد اما مطمئن هستیم که بیش از 98 درصد پزشکان پاسخ مناسبی به این کتاب خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha