مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران از اختلال در حافظه به نوعی که در کارهای روزانه ایجاد مشکل کند ، به عنوان اولین علامت هشدار دهنده در ابتلا به آلزایمر نام برد.

معصومه صالحی در گفتگو با مهر اظهارداشت: بیماری آلزایمر عامل اصلی زوال عقل است که شامل از دست دادن حافظه ، قضاوت و استدلال و تغییراتی در حالت و رفتار فرد می شود.

وی با اشاره به بروز اختلال در حافظه فرد به عنوان اولین عامل هشدار دهنده در ابتلا به آلزایمر ، افزود: طبیعی است که افراد قرارهای ملاقات ، اسامی همکاران و یا شماره تلفن دوستان خود را فراموش کنند ولی مجدد آنها را به خاطر بیاورند اما بیمار مبتلا به آلزایمر ممکن است اغلب مسائل را فراموش کند و بعدا هم به خاطر نیاورد.

صالحی همچنین از مشکلات در انجام کارهای عادی ، ضعف بیان ، گم کردن زمان و مکان و ضعف یا کاهش قضاوت به عنوان دیگر علائم ابتلا به آلزایمر نام برد و گفت: برای همه افراد پیش می آید که گاهی اوقات در پیدا کردن لغات مناسب دچار مشکل شوند ولی فرد مبتلا به آلزایمر ممکن است گاهی کلمات ساده را از یاد ببرد و لغات نامناسب را جایگزین کند که در نتیجه جملات او نامفهوم می شوند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با تاکید بر اینکه فرد مبتلا به آلزایمر نه مشکلاتش را درک می کند نه مراجعه به پزشک را ضروری می داند، افزود: یک بیمار آلزایمری به دلیل اشکال در تصمیم گیری های ساده ممکن است لباس زمستانی را در گرمای تابستان به تن کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha