مسئول آموزش كمیته بهداشت و تحقیقات پزشكی انجمن یوگا با اشاره به یوگا درمانی به عنوان یك روش طب مكمل افزود: یوگا درمانی روشی برای پیشگیری و درمان بیماری‌هاست كه در كنار روش‌های درمان رایج پزشكی باید مورد استفاده قرار گیرد و از آن به عنوان جایگزین كامل روش‌های درمانی استفاده نشود.

دكتر رضا كرجی، پزشك عمومی در گفت وگو با ایسنا از یوگا درمانی به عنوان سبك زندگی سالم و طبیعی یاد كرد و افزود: سبك زندگی بشر امروز غیرطبیعی و همراه با استرس است و با توجه به این كه امروزه استرس عامل به وجود آورنده یا تشدید كننده 70 تا 80 درصد بیماری‌هاست، یوگا درمانی با كاهش استرس می‌تواند در پیشگیری و درمان بیماری‌ها موثر باشد.

وی، یوگا را در پیشگیری از بیماری‌ها موثر دانست كه با تاثیر در سبك زندگی نظیر تغذیه سالم، سلامت ذهن و فعالیت بدنی می‌تواند موثر واقع شود.

دكتر كرمی با اشاره به این كه امروزه به دلیل تبادل اطلاعات آگاهی مردم از یوگا درمانی افزایش یافته است، اظهار كرد: یوگا دانشی است كه از سمت شرق و شبه قاره هند آمده است و غرب از آن در جهت سلامت ذهنی استفاده می‌كند و ما نیز باید با توجه به معیارهای فرهنگی خود از آن استفاه كنیم.

این پزشك عمومی در ادامه اظهار كرد: نباید به یوگا به عنوان یك روش صرفا معنوی و ذهنی نگاه شود بلكه باید مطابق با نیازهای كاربردی در زندگی و روش‌های علمی پزشكی از آن استفاه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha