رییس پانزدهمین کنگره انجمن علمی جراحان گوش، حلق و بینی از رشد آمار مبتلایان به سرطان حنجره طی سال های اخیر در میان زنان خبر داد و گفت: این در حالی است که در گذشته آمار مبتلایان به سرطان حنجره در میان مردان به دلیل مصرف سیگار و الکل چندین برابر بیش از زنان بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز ، دکتر سید هبت الدین برقعی که به مناسبات برپایی پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو و بینی و سرو گردن ایران که اول تا چهارم آبان ماه امسال در مرکز همایش های رازی تهران برپا می شود، سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: در کنگره امسال روش های بازتوانی گفتاری پس از اعمال جراحی حنجره در مواردی که به علت سرطان، حنجره بیماران برداشته می شود، مطرح خواهد شد.
وی همچنین از مانیتورینگ عصب جمجمه به عنوان تکنیک دیگری نام برد که اخیرا در ایران بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و قرار است، دستاوردهای آن در کنگره آبان ماه این انجمن مطرح شود.
دکتر برقعی در این زمینه گفت: مانیتورینگ عصب جمجمه ای به کمک دستگاهی انجام می شود که به محض نزدیک شدن وسایل جراحی به آن عصب، تولید آلارم های بینایی و شنوایی کرده و به این ترتیب به جراح هشدار می دهد که نزدیک عصب است و باید از آن دوری کند.
وی ادامه داد: در گذشته به علت فقدان این وسایل جراحی سعی می شد، بیشتر از اطلاعات تشریحی و موقعیت ومسیر عصب در نقاط مختلف سرو گردن استفاده شود.
به گفته رییس پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی جراحان گوش و حلق و بینی، در موارد فوق که هیچ راه هشدار دهنده ای برای جراح به ویژه در مورد ضایعات پیشرفته از نظر افتراق عصب و سایر بافت های بدن وجود نداشت، خطر آسیب به عصب و حتی قطع عصب در مواردی پیش می آمد.
وی ادامه داد: به کمک تکنیک های نوین که در کنگره نیز به آن اشاره خواهد شد، جراح قادر است، بدون نگرانی به عمل جراحی بپردازد.
دکتر برقعی در پایان یادآور شد: پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان گوش، گلو و بینی و سر و گردن ایران اول تا چهارم آبان ماه امسال به مدت چهار روز کامل در تالار همایش های رازی تهران برگزار می شود.
وی ادامه داد: کنگره امسال همانند سال های گذشته از معروف ترین و شناخته شده ترین دانشمندان سراسر دنیا دعوت به عمل آورده تا آخرین دستاوردها و تازه ترین تحقیقات مربوط به این رشته را در معرض اطلاع متخصصان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha