محققان اعلام كردند زنانی كه دارای مافوق زن هستند احساس استرس بیشتری را در محیط كار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دیلی تلگراف، در حالیكه جنسیت مدیر و رئیس برای مردان فرقی ندارد اما زنانی كه مجبور به فرمانبرداری از همجنس خود هستند بیشتر به افسردگی، سردرد و اختلالات خواب دچار می‌شوند.
دانشمندان دانشگاه تورنتو در تحقیق بر روی 1800 كارمند به این نتیجه رسیدند كه علت این امر می‌تواند سندروم "ملكه زنبور" باشد كه بر اساس آن زنان موفق دوست ندارند در حلقه رقبای زن خود قرار بگیرند.
این محققان همچنین اعلام كردند كه زنان بیشتر تمایل دارند تا با رؤسای مرد كار كنند چرا كه به طور سنتی نقش رهبری را مختص مردان می‌دانند.
محققان به بررسی میزان استرس و سلامت جسمی كارمندان در 2 وضعیت متفاوت كار برای یك رئیس مرد و ‌كار برای یك رئیس زن پرداختند.
همچنین مشكلات روانی و جسمی در میان زنانی كه یك رئیس زن داشتند بیشتر از زنانی بود كه با یك رئیس مرد كار می‌كردند.
این در حالی بود كه سطح استرس مردان با تغییر جنسیت رئیس تغییری نمی‌كرد اگرچه علاقه آنها به تیم مدیریتی متشكل از زن و مرد بیشتر بود.
"اسكات شیمان" انجام دهنده این تحقیق در این مورد اعلام كرد كه این نتایج شاید هم تا حدی ناشی از این بوده كه زنان تنوع شغلی چندانی ندارند و در اكثر مواردی كه زنان یك رئیس زن دارند شغل مربوط به بخشهای مراقبتی و یا شغلهایی با منابع، بودجه و ارزش كمتر مانند كارهای اجتماعی آموزشی و ... است كه هم برای رئیس و هم برای زیردست استرس ایجاد می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha