وقتی احساس می کنید دچار کمبود موادمغذی در بدن شده اید می توانید میوه و سبزیجات متنوع مصرف کنید اما اگر بیشتر مواد مصرفی شما دفع شود مصرف زیاد این مواد فایده ای ندارد.

مکمل ها را چطور مصرف کنیم تا جذب بدنمان شود؟

سلامت نیوز: وقتی احساس می کنید دچار کمبود موادمغذی در بدن شده اید می توانید میوه و سبزیجات متنوع مصرف کنید اما اگر بیشتر مواد مصرفی شما دفع شود مصرف زیاد این مواد فایده ای ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، پزشکان در شرایط کمبود مواد مغذی مصرف مکمل ها را تجویز می کنند باید دانست مصرف صحیح موادغذایی یا مکمل ها از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا هر ماده غذایی که مصرف می کنید به شیوه خاصی جذب می شود.

از جمله :

*کی لیت (chelation) را در نظر بگیرید؛ بدن از مواد مغذی مانند روی، منیزیم و آهن برای بسیاری از فعالیت ها استفاده می کند از جمله تولید هورمون ها، تنظیم ضربان قلب، ترکیب های غیرارگانیک و... . اما مقداری که بدن می تواند جذب کند، محدود است. وقتی ماده مغذی کی لیت به اسیدآمینه می چسبد، استاندارد لازم را برای جذب دارد.

تجویز ویتامین فعال شده

ویتامین های گروه B، به ویژه B12 طرفداران زیادی دارد اما در بدن برخی افراد، فعال سازی ویتامین های B مانند فولات، B6 و B12 به خوبی انجام نمی شود. به همین علت است که تولید کننده آن را به شکل فعال شده ارائه می دهد. فعال سازی B12 و فولات یعنی مصرف آن به شکل متیل (methil)

دوز دارو را نصف کنید

مصرف مکمل کلسیم به میزان ۱۰۰۰ میلی گرم در یک مرحله برای زنان صحیح نیست، زیرا بدن قادر نیست در هر مرحله بیشتر از ۵۰۰ میلی گرم جذب کند، بنابراین دوز دارو را نصف کنید. این کار را برای ویتامینC نیز انجام دهید.

زمان مصرف مهم است

زمان مناسب برای مصرف مکمل ها و غذا مهم است. برخی افراد که از چاقی بیم دارند، از افزودن مغز میوه یا روغن زیتون به سالاد بیم دارند، اما این مواد به جذب ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های D,E,A و K کمک می کند. مصرف مکمل آهن با چای یا قهوه مانع از جذب آن می شود. بهتر است آهن را با مرکبات مصرف کنید.

به برچسب ها توجه کنید

هنگام خرید مکمل ها به برچسب آن دقت کنید.

*درج ویتامین D,A و E کافی نیست باید شکل مصرف آن هم مشخص باشد.

شکستن ویتامین ها

ویتامین ها باید درست بشکند. در صورتی که ژله ای باشد طی ۱۵دقیقه و در صورتی که قرص باشد باید طی ۴۵ دقیقه در بدن بشکند. بنابراین به استاندارد بودن ویتامین ها دقت کنید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha