یک متخصص پوست و مو هشدار داد: درمان های ضد پیری و ضد چروک هیچ کدام روشهای صد درصد موفقی برای جوانتر شدن پوست نیستند.

دکتر مسعود داوودی در گفت و گو با ایرنا افزود: با افزایش سن، پوست دچار تغییراتی می شود که این تغییرات تحت عنوان پیری پوست شناخته می شود و آن به شکل خشک تر شدن پوست، نازکتر شدن و نهایت بروز چین چروک، لکه های قهوه ای در روی سطح پوست بروز می کند.
وی اظهار داشت: این کار تنها تا حدودی از نظر ظاهری مشکل بیماران را حل می کند، اصول صحیح پیشگیری از بیماری پوست و یا به عبارتی تاخیر انداختن در روند پیری پوست شامل تغذیه مناسب، پرهیز از آفتاب، عدم استفاده از دخانیات، خواب خوب، ورزش های مناسب و نداشتن استرس است.
داوودی توضیح داد: در مورد تغذیه باید از همه گروههای غذایی بویژه خوردن میوه و سبزیجات تازه و لبنیات نباید غافل شد و بدترین نوع فرآورده های غذایی، غذاهایی هستند که به شکل فست فود سرو می شوند.
وی با بیان اینکه آفتاب و کشیدن سیگارباعث ایجاد چین و چروک های عمیق به خصوص در صورت می شود، اظهار داشت: بطوریکه 50درصد تغییرات پیری پوست می تواند مربوط به کشیدن سیگار و آفتاب باشد.
این متخصص پوست گفت: خواب خوب در شب و ورزش و فعالیت برای شادابی پوست مفید است .
داوودی تصریح کرد: استرس نیز باعث تشدید روند نزولی تغییرات پوستی می شود، کسانی که زندگی پر استرس دارند زودتر پیر و چروکیده می شوند.
به گفته وی، در حال حاضر فرآورده ها و روشهای زیادی برای کاهش علائم پیری وجود دارد که در دسترس ترین آنها کرمهای ضدچروک و شاداب کننده پوست است این کرمها به علت دارا بودن اسیدهای میوه ای و ترکیبات رتینول (از مشتقات ویتامین آ است ) در شاداب کردن پوست و جوان تر نشان دادن پوست موثر است.
داوودی افزود: این مواد میزان رطوبت پوست را افزایش می دهد و مقداری از ضخامت لایه شاخه پوست را می کاهد که حاصل آن شاداب تر شدن پوست و کم شدن موقت چین و چروک پوست است.
وی خاطرنشان کرد: تزریق آمپولهای سم بوتولونیوم با فلج کردن موقت عضلات تا حدود شش ماه می تواند عمق چین و چروک صورت را کاهش دهد و به رغم صحبت های زیادی که در مورد عوارض احتمالی این دارو مشاهده می شود ولی در کتب و مجلات معتبر علمی و همچنین تجربیات شخصی متخصصان پوست در طی 10 سال گذشته هیچ عارضه مهم و خطرناکی گزارش نشده است.
داوودی در پایان گفت: البته منظور ما داروی استاندارد و اصلی است که مورد تایید وزارت بهداشت می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha