دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 128527

اهمیت خواب بر کسی پوشیده نیست. بیشتر مردم به طور معمول به ۸ ساعت خواب نیاز دارند، با این حال مطالعات نشان می دهد افرادی که ۶ ساعت و نیم می خوابند از افرادی که ۸ ساعت می خوابند، بیشتر عمر می کنند.

سلامت نیوز: اهمیت خواب بر کسی پوشیده نیست. بیشتر مردم به طور معمول به ۸ ساعت خواب نیاز دارند، با این حال مطالعات نشان می دهد افرادی که ۶ ساعت و نیم می خوابند از افرادی که ۸ ساعت می خوابند، بیشتر عمر می کنند.

به گزارش سلامت نیوز،روزنامه خراسان نوشت: به طور قطع کیفیت خواب مهم است برای داشتن خواب مناسب می توان از برخی مواد غذایی یا مکمل ها (با نظر پزشک) استفاده کرد. (بیان مقدار و مکمل در این مطلب به معنای مصرف خودسرانه نیست)

منیزیم

مصرف روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم؛ بدن از منیزیم برای انجام بیشتر از ۳۰۰ فعالیت استفاده می کند. کمبود منیزیم، باعث کاهش انرژی سلولی می شود. دریافت منیزیم کافی، بدن را در برابر استرس مقاوم می کند.

پتاسیم سیتریت

میزان مصرف روزانه ۴۰۰ میلی گرم . کمک می کند تا ضربان قلب منظم باشد از گرفتگی پا هنگام شب پیش گیری می کند.

تیانین L-theanine

مصرف روزانه ۱۰۰ میلی گرم. این مکمل نوعی اسید آمینه است که در چای سبز وجود دارد. استرس را کاهش می دهد و ایجاد آرامش می کند.

ال - تریپتوفن (L-tryptophan):

مصرف روزانه ۵۰۰ میلی گرم. از این مکمل برای درمان بی خوابی، اضطراب و افسردگی استفاده می شود. البته باید در مصرف آن دقت شود، زیرا بیش از حد آن می تواند التهاب ایجاد کند.

ملاتونین

مصرف روزانه ۲ تا ۳ میلی گرم. این هورمون قوی و آنتی اکسیدان، در صورتی که در تاریکی بخوابید و خواب کافی داشته باشید، به طور طبیعی در بدن تولید می شود. محققان معتقدند که باید تا حد امکان تولید طبیعی هورمون بدن حفظ شود.

ویتامین D

مصرف روزانه ۴ هزار واحد بین المللی برای بزرگسالان. اختلال خواب با کمبود ویتامین D ارتباط دارد. کمبود این مکمل روی میزان و کیفیت خواب و خلق و خو هنگام بیدار شدن از خواب تأثیر منفی می گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha