سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا پایان سال شاهد تجمیع بیمه‌ها باشیم، گفت: مانع اصلی تجمیع بیمه‌ها در خصوص مابه‌التفاوت در نوع پرداختی‌های صندوق‌های بیمه‌گر برطرف شده و دولت موظف به پرداخت آن شده است.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا پایان سال شاهد تجمیع بیمه‌ها باشیم، گفت: مانع اصلی تجمیع بیمه‌ها در خصوص مابه‌التفاوت در نوع پرداختی‌های صندوق‌های بیمه‌گر برطرف شده و دولت موظف به پرداخت آن شده است.

محمدحسین قربانی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا با تاکید بر اینکه در گذشته به دلیل غیرواقعی بوده تعرفه‌ها شاهد دریافت‌های زیرمیزی و غیرمتعارف از سوی برخی پزشکان بوده‌ایم، عنوان کرد: زمانی که یک عمل در بیمارستان دولتی با 10 هزار تومان و در مرکز خصوصی با دو میلیون و 500 هزار تومان انجام می‌شد به طبع همین غیرواقعی بودن تعرفه‌ها بسیاری از دریافت‌های غیرمتعارف را باب کرده بود.
قربانی با تاکید بر اینکه با همکاری دولت، مجلس و سازمان نظام پزشکی گام خوبی برای واقعی کردن تعرفه‌ها برداشته شده است، گفت: واقعی شدن تعرفه‌ها و همگام سازی بیمه‌ها مطمئنا اولین قدم برای برخورد با پدیده زیرمیزی خواهد بود.
وی ادامه داد: معاونت درمان وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و تعزیرات سه مجموعه متولی برخورد با دریافتی‌های غیرمتعارف هستند که در نخستین گام وزارت بهداشت با همکاری نظام پزشکی اقدام به راه‌اندازی سامانه 1690 برای ثبت شکایات مردمی از دریافتی‌های زیرمیزی کرده است.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سامانه قطعا پیگیر مطالبات مردم خواهد بود چون وزارت بهداشت و نظام پزشکی به عنوان دو دستگاه نظارتی قوی، مجری و ناظر اجرای این برنامه هستند و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز بر عملکرد این دو دستگاه نظارت خواهد داشت.
قربانی خاطرنشان کرد: از مردم نیز می‌خواهیم به عنوان یک رکن این مثلث عمل کنند و هرگونه پرداختی غیرمتعارف را به این سامانه اعلام کنند تا در آینده شاهد مدیریت خوب و ارائه خدمات مناسب باشیم.
وی با تاکید بر اینکه کمیسیون به شکل جدی ناظر بر این مقوله است، اظهار کرد: در این بین بزرگترین هزینه را کمیسیون بهداشت و درمان داده چرا که یک درصد مالیات را از جیب مردم گرفته و برای برطرف کردن یک معضل بزرگ جامعه که مربوط به حوزه بهداشت و درمان است هزینه کرده است به طبع اولین تشکیلاتی که در مقابل زیرمیزی ایستادگی و برای برخورد با آن گام برداشته کمیسیون یاد شده است.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص نگرانی‌های موجود در خصوص عدم اختصاص بودجه کافی در سال‌های آینده برای ادامه کار طرح تحول نظام سلامت، عنوان کرد: ما خیلی در این زمینه نگران نیستیم و یک درصدی که در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته تنها برای حوزه درمان نیست بلکه قانون گذار تاکید کرده این یک درصد در جهت بیمه روستائیان، عشایر، اطراف کلانشهرها، شهرهای زیر 20 هزار نفر و تجهیز خانه‌های بهداشت و مراکز درمان روستایی نیز هزینه شود که این امر در حال انجام است و مطمئنا اگر زیرساخت‌ها مهیا شود ما برای ادامه این طرح دغدغه زیادی نداریم.
قربانی با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا پایان سال شاهد تجمیع بیمه‌ها باشیم، بیان کرد: قرار بر این بود تا پایان سال سوم قانون برنامه توسعه شاهد تجمیع بیمه‌ها باشیم ولی به دلیل اختلاف در نوع پرداختی‌های که در صندوق تامین اجتماعی هفت درصد و در سایر صندوق‌ها مردم 6 درصد را پرداخت می‌کردند بنابراین دولت موظف شد تا این یک درصد مابه‌التفاوت را پرداخت کند و بحمدالله مانع اصلی تجمیع بیمه‌ها برداشته شده است.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در کنار این نیز سال آینده فشار مضاعفی برای مالیات خودروهای وارداتی، دخانیات و... خواهیم داشت تا بتوانیم منابع حوزه بهداشت و درمان را تامین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha