سلامت نیوز :دکتر ایرج حریرچی روز جمعه در پایان سفر به شیراز در جمع اعضای هیات رییسه و سایر مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود : در حال حاضر در اجرای این برنامه باید به دنبال دست یابی بیشتر به سلامت محور شدن فعالیت ها بود و به امر بهداشت و پیشگیری توجه ویژه نمود تا به اهداف نظام ارجاع دست یافت .

قائم مقام وزیر بهداشت به بررسی پیشنهادات مطرح شده در حوزه های آموزشی و درمانی دانشگاه پرداخت و در پایان نیز با اشاره به فعالیت ها و توانمندی های معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، از فعالان در این حوزه قدردانی نمود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه با ارایه توضیحاتی در خصوص فعالیت های دانشگاه در زمینه تحول در نظام بهداشت، گفت : به منظور تاکید بر پیشگیری و توجه به بهداشت، 38 مرکز معین سلامت در راستای طرح تحول در نظام بهداشت در استان فارس فعال می گردد که 30 مرکز در نقاط شهری شهرستان ها و 8 مرکز نیز در شیراز فعالیت می کنند .

دکتر محمدهادی ایمانیه همچنین به ذکر مواردی در زمینه فعالیت های انجام شده در راستای افزایش زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی و خصوصی پرداخت و از کاهش سزارین در هر دو بخش خصوصی و دولتی در نقاط تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبرداد .

وی همچنین با اشاره به اجرای نرم افزار رشد به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، بیان کرد : این سامانه شامل امکاناتی از جمله پرونده کارکنان ، احکام ، تشکیلات ، نقل و انتقال و ارزیابی عملکرد است .

ایمانیه با توجه به توانمندی های موجود در این سامانه ، پیشنهاد کرد که وزارت بهداشت تمامی نرم افزارهای طراحی شده در دانشگاه های علوم پزشکی کشور را جمع آوری نماید و موارد مناسب را به عنوان الگو جهت بهره برداری ، معرفی کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha