عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت لایحه بیمه زنان خانه دار گفت: متأسفانه این لایحه در دست کمیسیون اجتماعی دولت بوده و هنوز به مجلس ارسال نشده است.

سلامت نیوز: عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت لایحه بیمه زنان خانه دار گفت: متأسفانه این لایحه در دست کمیسیون اجتماعی دولت بوده و هنوز به مجلس ارسال نشده است.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: هنوز لایحه بیمه زنان خانه دار به مجلس ارسال نشده است و با توجه به این موضوع بررسی این لایحه نیز در بودجه سال 94 در دستور کار قرار نمی گیرد.
عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: حل مشکلات زنان سرپرست خانوار و پوشش بیمه ای زنان خانه دار از جمله اولویت هایی است که باید به آن توجه شود.
وی تصریح کرد: چندین جلسه با این سازمان داشتیم این سازمان قصد دارد در قالب ماده 27 برنامه پنجم توسعه بیمه چند لایه را اجرایی کند. پروسه قانونی تصویب بیمه خانه ‌دار باید در دولت طی شود و پس از تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این لایحه در حال حاضر در دست بررسی کمیسیون اجتماعی دولت است و پس از تصویب در هیات دولت مطرح می‌شود.
به گزارش پانا، مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را مکلف به بیمه کردن زنان خانه‌دار متاهل به تعداد 200 هزار نفر کرد که مطابق این مصوبه سازمان تامین اجتماعی و بیمه روستاییان و عشایر مکلفند در ازای دریافت به ترتیب 7 درصد و 5 درصد حق بیمه،‌ نسبت به بیمه کردن زنان خانه‌دار متاهل به تعداد 200 هزار نفر اقدام کنند
اما بیمه زنان خانه ‌دار به دلیل عدم اختصاص ردیف بودجه از سوی دولت برای اجرای آن در سال 93، با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha