دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 130464

اینکه یک و یا پنج رایانه در منزل شما وجود دارد مساله مهمی نیست بلکه موارد دیگری باید مورد توجه قرار گیرد. از این رو پیش از آنکه تصمیم نهایی را برای تایین محل استقرار رایانه در منزل اتخاذ کنید، فاکتورهایی که در ادامه مقاله خواهد آمد را نیز مدنظر قرار دهید.

سلامت نیوز: با افزایش سن فرزندان، ممکن است محل قرارگیری رایانه به نبردی جدی در منزل شما مبدل شود. خطوط این نبرد میان "خواسته های فرزندان برای حفظ حریم خصوصی"، "نیاز سایر اعضا خانواده برای دسترسی به رایانه" و البته "نگرانی والدین در رابطه با تامین امنیت فضای آنلاین" ترسیم شده است.

اینکه یک و یا پنج رایانه در منزل شما وجود دارد مساله مهمی نیست بلکه موارد دیگری باید مورد توجه قرار گیرد. از این رو پیش از آنکه تصمیم نهایی را برای تایین محل استقرار رایانه در منزل اتخاذ کنید، فاکتورهایی که در ادامه مقاله خواهد آمد را نیز مدنظر قرار دهید. 


مکان مناسب برای استقرار رایانه در منزل
اولین و مهمترین هدف در جانمایی رایانه خانگی باید تامین امنیت فرزندان باشد. بی شک خطرات زیاد و البته شناخته شده ای متوجه کودکانی خواهد بود که بدون کنترل والدین رایانه و اینترنت را در اتاق خود دارند. در فقدان اقدامات کنترلی از جانب والدین، به احتمال بسیار زیاد کودکان در فضای اینترنت اطلاعات نامناسبی را به اشتراک گذاشته، با غریبه ها گفتگو(چت) کرده و مرتکب سایر رفتارهای مخاطره آمیز نیز خواهند شد. اگر به فرزند خود اجازه نمی دهید تا به شهری جدید بدون همراهی یک بزرگتر مسافرت کند، باید این اقدامات احتیاطی را در فضای آنلاین نیز داشته باشید.


کودکانی که به گشت و گذار در فضای مجازی مشغول هستند پتانسیل بالایی برای مواجه با محتوای نامناسب دارند. این بدان مفهوم نیست که باید مانع وجود رایانه در اتاق فرزند خود شود بلکه می توانید یک رایانه بدون دسترسی به اینترنت و یا دسترسی محدود را مدنظر قرار دهید. این روش همچنین برای نوجوانانی که از رایانه برای پروژه های آموزشی، بازی های ویدئویی و گوش دادن به موسیقی استفاده می کنند، بسیار مفید است. اما در استفاده از روش مذکور باید به خاطر داشته باشید که احتمالا فرزندان شما تبحر بیشتری در کار با رایانه دارند و از هر مانعی که سر راه آنها قرار دهید، عبور می کنند.


استفاده از رایانه
نوع استفاده رایانه خانگی شما نقش مهمی در تایین مکان استقرار آن دارد. رایانه ای که در ابتدا برای انجام تکالیف مدرسه استفاده می شود باید درمکانی آرام با رفت و آمد کمتر قرار گیرد. رایانه ای که برای گفتگوی آنلاین(چت) مورد استاده قرار می گیرد باید در اتاق نشیمن که اکثر اعضا خانواده در آن وقت می گذرانند، مستقر شود. اگر پدر و یا مادراز رایانه برای کار و یا ذخیره و برآورد هزینه های زندگی استفاده می کنند، باید نیاز مذکور در جانمایی رایانه مورد توجه قرار گیرد.


فضا
همانطور که آشکار است، فضا نیز یکی از عوامل لازم در جانمایی رایانه خانگی است. رایانه در حالت ایده آل نیاز به پریز، یک میز مناسب و فاصله مناسب از پنجره- با تابش نور مستقیم آفتاب- دارد. مسلما علاقه ای به استقرار رایانه در اتاقی که محل شیطنت کودکان است، نخواهید داشت.


نقطه مشترک
بطور کلی، رایانه خانگی باید در یک منطقه مشترک قرار داده شود. در حالت ایده آل، فضایی آرام و مناسب برای کار و البته به اندازه کافی عمومی به منظور اطمینان از امنیت فرزندان. این فضا باید به اندازه کافی برای حضور بیش از یک نفر توسعه یافته باشد و به اندازه کافی در دسترس والدین قرار داشته باشد تا بتوانند کنترل های لازم را بر فرزندان خود اعمال کنند. تجمیع موارد مذکور می تواند پیش زمینه ای مناسب برای انتخاب محل استقرار رایانه خانگی در شما(والدین) ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha