یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 131090

اغلب افراد برای گرفتن رژیم‌ لاغری به جنبه‌های ظاهری آن توجه دارند در حالی که معمولا جنبه‌های روانی این اقدام نادیده گرفته می‌شوند.

چند یادآوری مهم درباره کاهش وزن

سلامت نیوز: اغلب افراد برای گرفتن رژیم‌ لاغری به جنبه‌های ظاهری آن توجه دارند در حالی که معمولا جنبه‌های روانی این اقدام نادیده گرفته می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، افرادی که دچار اضافه وزن و یا چاقی هستند عمدتا روی موضوعاتی چون مصرف خوراکی‌های سالم، اعتماد به نفس، میزان خواب و نیز خطر ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت یا حمله قلبی متمرکز می‌شوند اما در ارتباط با کاهش وزن برخی مسائل روانی و اجتماعی نیز وجود دارند که اغلب افراد از آن غافل می‌شوند در حالی که در نظر داشتن آنها شما را در دستیابی به موفقیت یاری می‌دهد. روزنامه هافینگتن پست در این مقاله سه نکته مهم در همین رابطه را یادآوری می‌کند:

- وزن شما یک شبه تغییر نمی‌کند.

با توجه به اینکه اضافه وزن موجب ناامیدی و افسردگی بسیاری از افراد چاق می‌شود، این اشخاص باید مخصوصا در ابتدای راه این واقعیت را در نظر داشته باشند که کاهش وزن یک شبه اتفاق نمی‌افتد و مدت زیادی برای این تغییر وقت لازم دارند و باید در برنامه‌های خود شامل رژیم غذایی صحیح و فعالیت بدنی استقامت کنند و صبور باشند تا به نتیجه برسند.

- روابط اجتماعی‌تان احتمالا دستخوش تغییر می‌شوند.

بعد از اقدام شما برای کاهش وزن ممکن است دوستان کمتر و یا بیشتری پیدا کنید. بعضی از دوستانتان ممکن است به شما حسادت کنند و شما را ترک کنند. اما نگران نشوید و ادامه دهید.

- برای اظهارنظر دیگران نیز آماده باشید.

زمانی که ظاهر شما به دنبال کاهش وزن تغییر می‌کند به خاطر داشته باشید که ممکن است با جلب توجه و اظهارات دیگران مواجه شوید. این نظرات ممکن است مثبت یا منفی باشند پس خود را آماده کنید. اما مطمئن‌ترین شیوه برای ادامه دادن، مشورت گرفتن از یک متخصص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابوالقاسم رخشانی ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    - وزن شما یک شبه تغییر نمی‌کند اینو بیشتر وقت ها به خودم میگم 3 ماهه که چاق نشدی بخواهی تو 3 ماه هم لاغر بشی البته هدف گذاری خیلی انگیزه داده. - برای اظهارنظر دیگران نیز آماده باشید. مردم که زیاد حرف می زنن یکی میگه لاغر شدی، یکی دیگه میگه چشمات معلوم نیست