رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان، با تاکید بر اینکه درمان معتادان در سال 94 نیازمند 420 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: متاسفانه قرار است برای سال آینده تنها 30 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود.

اعتبارات ناچیز درمان معتادان در سال 94

سلامت نیوز: رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان، با تاکید بر اینکه درمان معتادان در سال 94 نیازمند 420 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: متاسفانه قرار است برای سال آینده تنها 30 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری اقدام سازمان بیمه سلامت در درمان معتادان، افزود: درحال حاضر پروتکل درمان معتادان نوشته شده و قرار است این پروتکل به استان‌ها ابلاغ شود تا بتوان ردیف اعتباری مشخصی را برای درمان معتادان درنظر گرفت.

وی ادامه داد: از مدت‌ها قبل، مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و سازمان بیمه سلامت به دنبال انجام اقدام عملی در درمان معتادان بودند که متاسفانه این مهم، به دلیل وجود خلاءهای قانونی نمی‌توانست شکل اجرایی به خود گیرد.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان، درباره اقدامات اولیه این سازمان برای درمان معتادان، تصریح کرد:‌ اکنون تعرفه‌ها در هیات دولت مصوب و به سازمان بیمه سلامت ابلاغ شده است و تلاش داریم با آغاز پروتکل درمانی در همه استان‌ها، درمان معنادان را در ابعاد مختلف مانند سم زدایی، ویزیت یا مشاوره تحت پوشش قرار دهیم.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها 30 میلیارد تومان اعتبار برای درمان معتادان تا پایان سال 93 در نظرگرفته شده است، تاکید کرد: شاید این اعتبار برای باقی مانده سال 93 کافی باشد اما متاسفانه در سال آینده ما را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

وی افزود: متاسفانه در بودجه سال آینده نیز برای کل سال 94 مبلغ 30 میلیارد تومان دیده شده که این اعتبار برای درمان معتادان کافی نیست البته سازمان بیمه سلامت تلاش خواهد کرد که این رقم افزایش یابد.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان، گفت: جامعه هدف این سازمان برای درمان معتادان 700 هزار نفر است که با میانگین 600 هزار تومان، حدود 420 میلیارد تومان برای سال 94 پیش‌بینی و هدفگذاری کردیم که امید است اعتبار سازمان جهت درمان معتادان افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha