یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 131130

پزشکان تاکید می‌کنند برخی متدهای آموزشی در پیشگیری از آسیب‌های رباط زانو در زنان جوان موثرتر است.

سلامت نیوز: پزشکان تاکید می‌کنند برخی متدهای آموزشی در پیشگیری از آسیب‌های رباط زانو در زنان جوان موثرتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان بر اساس نتایج به دست آمده در 14 مطالعه اظهار داشتند برخی حرکات ورزشی که بر تقویت پاها و لگن و ثابت نگه داشتن شکم تمرکز دارند موثرترین شیوه برای پیشگیری از آسیب دیدگی «رباط متقاطع قدامی» هستند. همچنین انجام دادن بیش از یک نوع ورزش برای گرفتن نتیجه بهتر حائز اهمیت است.

«دای سوگیموتو» از بیمارستان بوستون گفت: می‌دانیم که انجام حرکت‌های عضلانی می‌توانند آسیب دیدگی رباط متقاطع قدامی را در ورزشکاران زن کاهش دهد اما تاکنون مطمئن نبودیم چه ورزش‌هایی برای دست یافتن به حداکثر تاثیرات پیشگیری‌کننده بهترین نتیجه را می‌دهند.

رباط متقاطع قدامی، رباط ثابت‌کننده اصلی در زانوست و در صورت آسیب دیدن درمان آن طول می‌کشد. همچنین زنان جوانی که ورزش‌هایی همچون بسکتبال،‌ فوتبال و هندبال انجام می‌دهند با بیشترین میزان خطر آسیب‌دیدگی این رباط روبرو هستند.

در این بررسی پزشکان چهار نوع فعالیت بدنی از جمله حرکت‌های تعادلی، پرش، ورزش‌های ثابت‌کننده شکم و حرکات تقویت‌کننده پاها و لگن را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند ورزش‌هایی که به دنبال تقویت پاها و لگن هستند به طور قابل توجهی آسیب دیدگی‌های رباط متقاطع قدامی را در مقایسه با دیگر حرکت‌های ورزشی کاهش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین در این بررسی مشخص شد حرکت‌های ورزشی که شامل بیش از یک نوع حرکت می‌شوند تاثیر سودمند بیشتری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha