یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 131135

مقدار مصرف آهن در زنان بسیار ضروری‌تر و مهم‌تر از مصرف این ماده معدنی مهم در مردان است. میزان آهن مورد نیاز برای بدن بالغ بر ١٠ میلی‌گرم است که این میزان در زنان باردار و شیرده ١٥ تا ٢٠ میلی‌گرم است.

سلامت نیوز: مقدار مصرف آهن در زنان بسیار ضروری‌تر و مهم‌تر از مصرف این ماده معدنی مهم در مردان است. میزان آهن مورد نیاز برای بدن بالغ بر ١٠ میلی‌گرم است که این میزان در زنان باردار و شیرده ١٥ تا ٢٠ میلی‌گرم است.

به گزارش سلامت نیوز، دکترمجید احمدی؛ متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در روزنامه شهروند نوشت: معمولا توصیه می‌شود که زنان در طول یک‌هفته دوران قاعدگی از مکمل آهن نیز استفاده کنند.  دختران بیش از پسران نیاز به آهن دارند. در دوران رشد، به‌ویژه در دختران نوجوان مقدار آهن موردنیاز بسیار اهمیت دارد و توصیه می‌شود مصرف مغزهای خوراکی، جگر، گوشت قرمز و... در این دوران حتما افزایش یابد. همچنین در این دوران مصرف مکمل آهن نیز توصیه می‌شود.

کم‌خونی انواع مختلفی دارد و کم‌خونی فقر آهن یکی از انواع آن است. درمان کم‌خونی فقر آهن از طریق رساندن مکمل‌های آهن و اسید فولیک و نیز با خوردن غذاهای حاوی آهن برطرف می‌شود. مکمل‌های آهن به‌صورت قرص، کپسول، شربت و... وجود دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha