رئیس هیأت مدیره انجمن اورتز و پروتز ایران از بیمه‌های پایه به علت حمایت نکردن از تعرفه‌های جدید اورتز و پروتز انتقاد کرد.

سلامت نیوز: رئیس هیأت مدیره انجمن اورتز و پروتز ایران از بیمه‌های پایه به علت حمایت نکردن از تعرفه‌های جدید اورتز و پروتز انتقاد کرد.

  رضا وهاب کاشانی رئیس هیأت مدیره انجمن اورتز و پروتز ایران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بیمه‌های تکمیلی مانند نیروهای مسلح، دانا، دارو و درمان کیش، امسال برای اورتز و پروتز تعرفه مناسبی در نظر گرفته‌اند چرا که تعرفه‌های قدیمی بسیار پایین بود اما بیمه‌های پایه پوشش مناسبی در این راستا ندارند.

وی تصریح کرد: تعرفه انتخاب شده توسط این بیمه‌های تکمیلی تعرفه‌های در نظر گرفته شده توسط انجمن بود و امیدواریم سایر شرکت های بیمه‌ای نیز به این جرگه بپیوندند و از تعرفه‌های جدید حمایت کنند.

کاشانی تصریح کرد: وزارت بهداشت نیز با توجه به طرح تحول سلامت، تعرفه‌های اورتز و پروتز را بررسی کرده‌اند و از دانشگاه‌ها و انجمن اورتز و پروتز تعرفه گرفتند که ان شاء الله این تعرفه‌ها پس از تکمیل در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و بیمه‌های مختلف آن را تحت پوشش قرار خواهند داد.

رئیس هیأت مدیره انجمن اورتز و پروتز ایران در رابطه با بیمه‌های پایه نیز گفت: بیمه‌های پایه هنوز تعرفه‌های جدید را پرداخت نمی‌کنند و بیمه های تکمیلی نیز تا سطح خاصی از این تعرفه‌ها را پوشش می‌دهند.

کاشانی خاطرنشان کرد: تعرفه‌های اورتز و پروتز در زمینه کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت وارد شده است و هنوز به داخل کتاب راه پیدا نکرده است اما به محض پخته شدن بیشتر این تعرفه‌ها وارد کتاب شده و به تبع آن تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: پیش‌تر وزارت بهداشت توجهی به انجمن‌ها نداشت و تنها دستورات و هنجارهایی را به انجمن‌ها ابلاغ می‌کرد اما امروزه اوضاع به مراتب بهتر است ضمن اینکه انتقاداتی نیز به این روند وارد است.

رئیس هیأت مدیره انجمن اورتز و پروتز ایران گفت: وزارت بهداشت بدون آنکه بداند تعرفه‌های انجمن اوتز و پروتز را به عنوان تعرفه هیأت امنای وزارت بهداشت تائید کرده است و ما به این کار اعتراض کردیم چرا که این تعرفه برای افرادی بود که در بیمارستان بستری بودند و ما با این تعرفه‌ها تلاش داشتیم کیفیت خدمات را برای بیماران افزایش دهیم بنابراین باید از ما در تعرفه‌ها نظرخواهی می‌کردند.

کاشانی خاطرنشان کرد: با وجود این انتقاد دست کم تعرفه‌گذاری خدمات اورتز و پروتز توسط وزارت بهداشت قانونی شدن تعرفه‌ها را در پی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha