وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دیدار با وزیر بهداشت عراق به بررسی شرایط گسترش همکاری دو کشور به ویژه در رابطه با صادرات دارو، انتقال تجربیات بیمه‌ای و توریسم درمانی پرداختند.

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دیدار با وزیر بهداشت عراق به بررسی شرایط گسترش همکاری دو کشور به ویژه در رابطه با صادرات دارو، انتقال تجربیات بیمه‌ای و توریسم درمانی پرداختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر علی ربیعی، در این دیدار با اشاره به روابط استراتژیک و اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: یکی از بخش‌های مهمی که می‌توانیم در آن همکاری خوبی داشته باشیم حوزه تولید داروست چرا که ما به تکنولوژی تولید دارو مجهز هستیم و کارخانه‌ای نیز در کشور آذربایجان احداث کردیم و آمادگی داریم این اقدام را در کشور عراق نیز انجام دهیم.
دکتر ربیعی تبادل تجربیات بیمه‌ای را از دیگر عرصه‌های گسترش همکاری بین دو کشور برشمرد و اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی با جمعیت تحت پوشش بیش از 39 میلیون نفر دارای تجربیات ارزنده‌ای در رابطه با بیمه‌های اجتماعی است که در این رابطه امکان انتقال این تجارب به کشور عراق وجود دارد.
وی توریسم درمانی و پذیرش بیماران عراقی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی را از دیگر زمینه‌های توسعه همکاری دانست و گفت: بیماران عراقی می‌توانند از امکانات درمانی و ظرفیت‌های گردشگری کشورمان نیز در این حوزه استفاده کنند.
عدیله حمود حسین، وزیر بهداشت عراق نیز در ادامه این دیدار از گسترش همکاریها با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و گفت: ما حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار به حوزه دارو اختصاص دادیم که حدود 20 درصد بودجه وزارت بهداشت عراق را تشکیل می‌دهد.
وی افزود: با وجود تفاهم‌هایی که از قبل با ایران داریم اما برای واردات داروهای ایرانی با مشکلاتی مواجه هستیم و امیدواریم در این سفر و جلساتی که برگزار می‌شود امکان رفع مشکلات فراهم شود.
وزیر بهداشت عراق از سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران در کشورش استقبال کرد و گفت: در رابطه با ساخت کارخانه دارو و بیمارستان می‌توانید در مناطق جنوب عراق که کاملاً امن است، سرمایه گذاری کنید.
وی خدمات درمانی و اعمال جراحی را از دیگر زمینه های همکاری دو کشور دانست و اظهار داشت: عرصه‌های همکاری دو کشور بسیار زیاد است و با حسن نیت می‌توان به گسترش تعاملات سازنده و ارتقاء هرچه بیشتر روابط امیدوار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha