ویتامین ها برای رشد بدن مهم است. اما باید به میزان مناسب مصرف شود. به طور کلی ۲ نوع ویتامین وجود دارد: محلول در آب و محلول در چربی. ویتامین های محلول در چربی در بافت چربی بدن ذخیره می شود و روند ذخیره آن از ویتامین های محلول در آب راحت تر است.

سلامت نیوز: ویتامین ها برای رشد بدن مهم است. اما باید به میزان مناسب مصرف شود. به طور کلی ۲ نوع ویتامین وجود دارد: محلول در آب و محلول در چربی. ویتامین های محلول در چربی در بافت چربی بدن ذخیره می شود و روند ذخیره آن از ویتامین های محلول در آب راحت تر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، ویتامین های محلول در آب به مدت طولانی در بدن ذخیره نمی شود و از طریق ادرار دفع می شود. برخی از ویتامین ها اگر به میزان زیاد مصرف شود، به بدن ضرر می رساند؛ این ویتامین ها عبارت است از:
مکمل‌ها و غذاهای غنی شده

مصرف مکمل های ویتامین و غذاهای غنی شده همراه غذاهای طبیعی می تواند خطرناک باشد و باعث تراکم سموم در بدن شود.
ویتامین C

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. مصرف میزان بالای آن حالت تهوع، اسهال، سنگ کلیه و گرفتگی معده ایجاد می کند.

ویتامین B

ویتامین B برای حفظ سلامت لازم است اما به میزان کافی. مصرف میزان بالای این ویتامین محلول در آب، می تواند مشکل عصبی به وجود بیاورد.

ویتــامین K&E

مصرف زیاد این ویتامین های محلول در چربی می تواند برای سلامتی مضر باشد. مصرف زیاد ویتامین E باعث خون ریزی داخلی می شود و مصرف بالای ویتامینK تأثیر داروهای انعقاد خون را کاهش می دهد. در نتیجه مانع لخته شدن طبیعی خون می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha