خیلی‌ها در فصل های سرد سال برای فرار از سرما خوردگی و آنفلوانزا به دنبال یافتن راه حلی مطمئن هستند و استفاده از واکسن‌ها را به عنوان راهی مطمئن برای فرار از شر سرماخوردگی و گرفتاری‌های آنفلوانزا انتخاب می‌کنند. اما انتخاب این روش برای همه گروه‌های سنی مناسب نیست.

سلامت نیوز: خیلی‌ها در فصل های سرد سال برای فرار از سرما خوردگی و آنفلوانزا به دنبال یافتن راه حلی مطمئن هستند و استفاده از واکسن‌ها را به عنوان راهی مطمئن برای فرار از شر سرماخوردگی و گرفتاری‌های آنفلوانزا انتخاب می‌کنند. اما انتخاب این روش برای همه گروه‌های سنی مناسب نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، دکتر محمد صادق صبا، متخصص کودکان در این باره می‌گوید: تزریق واکسن آنفلوانزا برای کودکان در سن زیر 6 ماهگی مناسب نیست. او توضیح می‌دهد: در واکسن آنفلوانزا سه فاکتور برای پیشگیری از سه ویروس آنفلوانزا گنجانده شده و کودکانی که این واکسن را دریافت می‌کنند نسبت به این سه فاکتور ایمن می‌شوند. وی می‌گوید: کودکان، بالای 6 ماهگی می‌توانند این واکسن را دریافت کنند. البته نباید تصور شود که با تزریق این واکسن، کودک به سرماخوردگی مبتلا نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha