سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 134904

آلرژی، آلودگی هوا و سرماخوردگی عامل عود کردن پولیپ‌ها است . این عود کردن بیشتر در فصول بهار و پاییز رخ می‌دهد.

سلامت نیوز:آلرژی، آلودگی هوا و سرماخوردگی عامل عود کردن پولیپ‌ها است . این عود کردن بیشتر در فصول بهار و پاییز رخ می‌دهد

یونس اکبرزاده، متخصص گوش، حلق و بینی در گفت‌وگو با فارس درباره پولیپ‌ها و عود کردن آن اظهار کرد:‌ هر نوع تحریکی پولیپ را بدتر خواهد کرد حال آلودگی هوا، کارشخص مانند عطر فروشی یا سر و کار داشتند با مواد شیمیایی باشد در عود کردن پولیپ موثر هستند.
وی تصریح کرد: در فصل‌هایی که آلرژی تشدید می‌شود  پولیپ ها عود خواهند کرد برای مثال در فصل بهار به علت گرده‌افشانی و در فصل پاییز که برگ درختان خشک می‌شود و باد و طوفان شکل می‌گیرد و ذرات معلق در هوا پخش می‌شود پولیپ‌ها تحریک می‌شوند
اکبرزاده افزود: زمستان فصلی است که پولیپ‌ها در آن عود می‌کنند چرا که سرما خوردگی افزایش می‌یابد و این سرماخوردگی در کنار پدیده وارونگی هوا عامل عود پولیپ خواهد شد.
این متخصص گوش، حلق و بینی تأکید کرد: پولیپ‌ها توده‌های متورمی هستند که در داخل بینی و گاهی سینوس‌ها رشد کرده و می‌توانند مجرای آنها را مسدود کنند که 90 درصد منشاء آلرژیک دارند.
وی جراحی آندوسکوپی را بهترین روش درمانی پولیپ توصیف و تأکید کرد: اگر پولیپ‌ها درشت هستند باید تمام آنها با دقت از داخل سینوس‌ها پاک شود.
اکبرزاده سینوزیت، ورود عفونت به داخل حلق و حنجره و در نتیجه اختلالات و ناراحتی‌های حلقی و آسم را از عوارض پولیپ در صورت درمان نشدن توصیف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha