مسئول برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ایران، با بیان اینکه مشکلات تخریب محیط زیست تنها محدود به ایران نیست، خاطرنشان کرد: هم اکنون کل منطقه خاورمیانه و آسیا با مشکل تغییر اقلیمی مواجه است.

لزوم توجه به حفاظت از آب و جلوگیری از بیابان زایی

سلامت نیوز:  گری لوئیس، مسئول برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ایران امروز (24 دی) در جلسه شورای اداری شهرستان اسفراین، هدف از سفر خود به این شهرستان را داشتن همکاری مطلوب برای حل مشکلات و اجرای مطلوب پروژه ترسیب کربن ذکر کرد.

 

 وی از کشور ایران به عنوان یکی از موفق ترین کشورها در اجرای  ترسیب کربن یاد کرد و گفت: من به همراه 400 نفر از اعضای سازمان ملل به توسعه انسانی در ایران کمک می کنیم.

 

وی افزود: ما به عنوان نماینده سازمان ملل در تلاش هستیم تا دست به دست هم دهیم و مشکلات تخریب محیط زیست را رفع کنیم.

 

 لوئیس، با بیان اینکه مشکلات تخریب محیط زیست تنها محدود به ایران نیست، خاطرنشان کرد: هم اکنون کل منطقه خاورمیانه و آسیا با مشکل تغییر اقلیمی مواجه است.

 

 وی با تاکید بر اینکه تغییر اقلیمی، معیشت مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: بهترین راهکار در این میان این است که به یافتن راه حل های مثمر ثمر  تمرکز کنیم که خوشبختانه کشور ایران راهکارهای مفیدی را در این نقطه اسفراین با اجرای طرح ترسیب کربن یافته و به آن پرداخته است.

 

مسئول برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ایران، از حفاظت از آب و جلوگیری از بیابان زایی به عنوان دو پروژه محوری یاد کرد که بایستی به آن توجه ویژه داشت و گفت: تمام تلاش ها باید در راستای حرکت معکوس بابان زایی و بحران آب صورت گیرد.

 

وی یادآور شد: هم اکنون سفره های آب زیرزمینی به سمت شور شدن رفته و آب آنها نیز در حال پایین آمدن است و مردم نیز به علت پایین آمدن کیفیت خاک، زندگی و معیشت خود را از دست داده اند.

 

 گفتنی است، پروژه ترسیب کربن با همکاری دفتر عمران سازمان ملل در منطقه گورپان اسفراین در مساحت 126 هزار هکتار که دارای 28 نقطه روستایی با جمعیت بالغ بر 6 هزار و 200 نفر است، در حال اجرا است.

 

 بر اساس این گزارش مدت اجرای این طرح هفت ساله پیش بینی شده که اجرای آن حفظ منابع طبیعی و بالا رفتن سطح معیشت مردم را به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha