هر چه علم پیشرفت می کند، دانش ورزش نیز پیشرفت می کند و به مرور تصورات اشتباهی که بر آن حاکم بوده جای خود را به یافته های جدید می دهند، اما شما چقدر از این مسائل آگاه هستید؟ آیا به خودتان اطمینان دارید که شما هم در تناسب اندام اشتباه نمی کنید!؟ در این مطلب به بررسی چند مورد از این اشتباهات که شاید فکر کنید واقعا" کار درستی را انجام می دهید، می پردازیم.

۵ اشتباهی که ممکن است در تناسب اندام مرتکب شوید!

سلامت نیوز: هر چه علم پیشرفت می کند، دانش ورزش نیز پیشرفت می کند و به مرور تصورات اشتباهی که بر آن حاکم بوده جای خود را به یافته های جدید می دهند، اما شما چقدر از این مسائل آگاه هستید؟ آیا به خودتان اطمینان دارید که شما هم در تناسب اندام اشتباه نمی کنید!؟در این مطلب به بررسی چند مورد از این اشتباهات که شاید فکر کنید واقعا" کار درستی را انجام می دهید، می پردازیم.

تمرینات هوازی طولانی مدت

صرف زمان ۲۰ دقیقه تمرین با وزنه یا تمرینات اینتروال مزایای بیشتری نسبت به یک ساعت تمرین با دستگاه های هوازی یا کلاس های آیروبیک دارد، آن هم با مربیان سخت گیر! طبق نظریات دکتر مارک اسمیت: در حقیقت جلسات تمرینی هوازی بلند مدت به نوعی می تواند بر علیه شما باشد! زیرا بدن در این شرایط اساسا" تمرینات را به عنوان استرس می بیند و استرس باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول می شود که انرژی ذخیره شده برای فعالیت های سریع و انفجاری را کاهش می دهد. نهایتا" تأخیر در افزایش ترشح کورتیزول منجر به مقاوت انسولین، کاهش دانسیته استخوان، کاهش وزن خالص بدن و افزایش وزن می گردد. این مطلب را مطالعه کنید: چگونه استرس و کورتیزول باعث افزایش وزن می شود؟

استفاده از مکمل های چربی سوز در طول روز

۵ کیلو را در طی ۵ روز بسوزانید! به تناسب اندام برسید و بدن کیم کارداشین را  بدست آورید! حتما" شما هم مانند این تبلیغات را بارها شنیده اید! اما واقعیت چیست؟ اثر گذاری ضعیف، عوارض و همچنین ترکیبات غیر  علمی این داروها و دیگر فاکتورها بدین معنی است که شما پولی را که با زحمت بدست می آورید،  برای تهیه این مکمل ها ی معجزه گر دور ریخته اید!  اما شما بدون اینکه  هزینه ای برای این دارو ها صرف کنید، می توانید بهترین مکمل های چربی سوز را در منزل داشته باشید! مطالعات نشان دادند که کافئین میزان چربی سوزی بدن را افزایش داده و عملکرد بدن را تقویت می کند. همچنین می توانید این مطالب را مطالعه کنید: تأثیر قهوه بر فعالیت ورزشی و چربی سوزی و مواد غذایی چربی سوز

افراط در تمرین

اضافه وزن دارید، بدنتان فرم دلخواه شما را ندارد، یا می خواهید بهتر به نظر برسید، چون در ماه آینده یک قرار ملاقات مهم دارید یا به مراسمی دعوت هستید، می خواهید هر طور شده به تناسب اندام برسید، پس تمام روزهای هفته را تلاش می کنید تا با تمرین کردن به هدفتان برسید. اما آیا به هدفتان می رسید؟ یا اینکه کار درستی را انجام می دهید؟

دقت کنید؛ بیشتر ورزش کردن به معنی بهتر بودن نیست. زیاده روی در تمرین باعث کاهش و نزول کورتیزول می شود.( به خاطرداشته باشید شما به تعادل هورمون کورتیزول بیشتر از کاهش یا افزایش آن نیازمندید.) گذشته از این، عضلات شما نه تنها ریکاوری نمی شوند، بلکه این کار شما باعث آسیب به عضلات می شود. استراحت در روزها، خوابیدن کافی و اختصاص ندادن زمان تفریح خود به تمرین در باشگاه، بهترین شرط برای نفع بردن از تمریناتی است که در انجام آن زیاده روی نمی کنید.

عدم مصرف چربی

با وجود اینکه همیشه به شما هشدار داده می شود که چربی مصرف نکنید و در  فروشگاه های مواد غذایی محصولات غذایی بدون چربی، کم چرب و یا مواد غذایی که از چربی گیاهی تهیه شده اند، بیشتر دیده می شوند، اما چربی در غذای روزانه دشمن شما نیست! چربی برای جذب ویتامین های محلول در چربی لازم است، با این وصف می توانید از  آوکادو، روغن زیتون، ماهی سالمون استفاده کنید.

استفاده از نوشیدنی های انرژی زا

استفاده از نوشیدنی های انرژی زا صرفا" برای جایگزین کردن مواد معدنی از دست رفته بدن در طول تمرین، به دلیل شکر موجود در آن ها، توصیه نمی شود. زیرا در این صورت ضرر آن از نفعی که به دنبالش هستید، بیشتر است. اگر مایل هستید از نوشیدنی های که از قبل آماده شده اند استفاده کنید، آب نارگیل بدون شکر افزوده شده استفاده کنید.  در  غیر اینصورت آب بهترین و سالم ترین انتخاب است.
منبع: elmevarzesh.com


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha