دبیر اجرایی دومین همایش علمی جامع انجمن پزشکان عمومی ایران، تاکید کرد: طب عمومی پایه طب و تنه اصلی نظام سلامت است و تقویت پزشکی عمومی به تقویت نظام سلامت می‌انجامد.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی دومین همایش علمی جامع انجمن پزشکان عمومی ایران، تاکید کرد: طب عمومی پایه طب و تنه اصلی نظام سلامت است و تقویت پزشکی عمومی به تقویت نظام سلامت می‌انجامد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر علی سجادی با اشاره به استقبال بسیار خوب همکاران پزشک عمومی از این همایش، گفت: ثبت‌نام 1800 پزشک عمومی در این همایش و پر شدن ظرفیت آن از دو روز پیش، نشان از توجه ویژه‌ی همکاران به ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای خود و اقبال ایشان به توسعه فعالیتهای آموزشی در انجمن است.

وی افزود: جامعه‌ پزشکی برای حفظ و به‌ روزرسانی معلومات و ارتقای توانایی‌های خود نیاز به آموزش های تعریف شده در قالب برنامه‌های بازآموزی مدون و غیرمدون و دوره‌های کوتاه‌مدت و میان مدت حرفه‌ای و مهارتی دارد. این نیاز در دستورالعمل توانمندسازی علمی و حرفه ای طب عمومی که در مرداد 92 توسط وزیر وقت بهداشت ابلاغ شد، به‌خوبی دیده شده بود ولی متاسفانه ظرفیت های متعالی این آیین نامه هنوز فعلیت پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: بی شک باید یکی از اهداف اصلی ما در انجمن پزشکان عمومی، احیا و به فعلیت در آوردن مفاد آن دستورالعمل مترقی باشد.

عضو هیئت مدیره‌ انجمن پزشکان عمومی ایران با بیان اینکه دومین همایش با رویکرد توانمندسازی علمی و حرفه‌ای طب عمومی و با شعار طب عمومی بنیان ارائه خدمات نظام سلامت برگزار می‌شود، گفت: طب عمومی پایه طب و تنه اصلی نظام سلامت است و تقویت پزشکی عمومی به تقویت نظام سلامت می‌انجامد. پزشکی عمومی به‌خاطر جامعه‌نگر و کل‌نگر بودن، محور نظام سلامت است و تبلور این محوریت را در نظام ارجاع می‌بینیم که در صورت اجرای صحیح با تمام لوازم و الزامات آن، هم به ارایه‌ی خدمات بهتر، جامع تر و فراگیرتر برای مردم و هم صرف بهینه هزینه‌های سلامت مبتنی بر نگاهی سلامت محور در نظام سلامت خواهد انجامید.

سجادی ادامه داد: توسعه رویکرد تخصصی هم لازمه و هم محصول توسعه دانش پزشکی و تکنولوژی های نوین در دنیای امروز است و این امر به عنوان دستاوردی ارزشمند در خور تفاخری همگانی است اما اگر توجه به این آرایه های ارزشمند ما را از اهمیت طب پایه غافل کند دیگر برداشتی کلنگر از یک فرد بیمار با تمام ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی وی وجود نخواهد داشت و مصیبت بارتر از آن، حفظ و ارتقای سلامت شهروندان تمام جای خود را به درمان خیل عظیم بیماران خواهد داد، به همین علت طب عمومی و پزشک خانواده در کشورهای پیشرفته که خود پیشرو در توسعه دانش در شاخه های مختلف علم پزشکی هستند، تا این حد اهمیت و محوریت دارد.

دبیر اجرایی همایش علمی انجمن پزشکان عمومی در پایان ابراز امیدواری کرد برنامه های آموزشی همایش برای شرکت کنندگان رضایت بخش باشد و تاکید کرد: نظرسنجی از شرکت کنندگان در خصوص برنامه های ارائه شده و جنبه های اجرایی همایش، مبنای برگزاری و ارتقای کیفیت برنامه های بعدی انجمن خواهد بود.

دومین همایش علمی جامع انجمن پزشکان عمومی ایران با حضور مسئولان نظام سلامت از اول تا سوم بهمن ماه جاری در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha