«دوست هر کس بهترین آینه اوست» یا «دوستان ما را بهتر از خودمان می شناسند» جملاتی آشنا که هر بارها و بارها در طول زندگیمان شنیده ایم. اما شما تا چه حد به این گزاره ها اعتقاد دارید؟ آیا دوستان شما را می توان با مقولاتی این چنینی تعریف کرد؟

سلامت نیوز: «دوست هر کس بهترین آینه اوست» یا «دوستان ما را بهتر از خودمان می شناسند» جملاتی آشنا که هر بارها و بارها در طول زندگیمان شنیده ایم. اما شما تا چه حد به این گزاره ها اعتقاد دارید؟ آیا دوستان شما را می توان با مقولاتی این چنینی تعریف کرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، شاید برای ما و شما این جملات چیزی بیش از گزاره های عادی زندگی نباشد، اما در کمال ناباوری یافته های روانشناسان مؤید چنین جملاتی است. شاید تصورش برای ما سخت باشد، اما دوستان آن چنان به ما نزدیک هستند که حتی می توانند زمان مرگ را پیش بینی کنند. بر این اساس دوستان نزدیک معیار خوبی هستند برای اینکه به ما بگویند در جوانی از دنیا می رویم، میانسالی یا پیری. دلیل اصلی این موضوع بی توجهی ما نسبت به برخی خصوصیات و ویژگی هایی است که داریم و در مقابل دقت دوستان به آنچه از چشم ما پنهان مانده است.

مطالعات انجام شده در این زمینه نشان داده است، اطرافیان ما به ویژه دوستان نزدیک، به خوبی می توانند تحلیلی از شخصیت و سبک زندگی ما ارائه دهند. تحلیلی دقیق که با ریزبینی خاصی تمامی کارهایی که ما در زندگی انجام می دهیم را در نظر گرفته و می تواند آخرین دهه زندگی ما را پیش بینی کند. بنابراین شاید به نظر ما نرسد ولی دوستان به طرز باور نکردنی به عادات غذایی، سلامت جسمانی، درگیری های روحی و حتی روش رانندگی ما حساس هستند و با در نظر کل همه این موارد مانند یک پیشگو عمر ما را تخمین می زنند.

منبع: دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha