مدیر دفتر طرح حفاظت از تالاب‌های کشور از برنامه‌های این دفتر برای احیای تالاب‌هایی که وضعیت بحرانی دارند، خبر داد و گفت: برنامه مدیریت جامع 7 تالاب در معرض خطر تدوین شده است.

سلامت نیوز: مدیر دفتر طرح حفاظت از تالاب‌های کشور از برنامه‌های این دفتر برای احیای تالاب‌هایی که وضعیت بحرانی دارند، خبر داد و گفت: برنامه مدیریت جامع 7 تالاب در معرض خطر تدوین شده است. 

محسن سلیمانی در گفت‌وگو با آنا با بیان اینکه در یک سال گذشته برای احیای تالاب‌های کشور از سوی سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات متعددی صورت گرفته است، افزود: یکی از موضوعات کلیدی که ما دنبال کردیم، تصویب قانون «حفاظت و مدیریت تالاب‌های کشور» بوده است و اکنون آخرین گام‌ها را برای تایید هیات دولت و تصمیم نهایی در مجلس شورای اسلامی می‌گذراند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که یک سال گذشته به جد پیگیر آن بودیم، تدوین دستورالعمل نیاز آبی تالاب‌ها و هم تعیین نیاز آبی آنها در کشور بوده است که اجرایی شده است.

مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های کشور همچنین از تدوین برنامه مدیریت جامع 7 تالاب در معرض خطر کشور خبر داد و گفت: هدف این است که بتوان برای حفاظت و نگهداری از تالاب‌ها از مشارکت شهروندان و دست‌اندرکاران زیست محیطی استفاد کنیم و تالاب میقان در استان مرکزی، تالاب هله در استان بوشهر، تالاب هامون در استان سیستان و بلوچستان، تالاب حرای میناب در استان هرمزگان، تالاب چغاخور در استان چهارمحال و بختیاری و تالاب زریوار در استان کردستان و مجموعه تالاب‌های آلاگل، آلماگل و آجی گل در استان گلستان، تالاب‌های منتخب هستند.

سلیمانی علت انتخاب این 7 تالاب را وضعیت بحرانی آنها عنوان کرد و گفت که میزان آمادگی به همکاری ادارات کل محیط زیست استان‌ها هم شرط انتخاب بوده است. البته پراکندگی این تالاب‌ها نیز از دلایل انتخاب آنها به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: تعیین حد و حریم بستر تالاب‌ها با کمک شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها را نیز در یک سال گذشته دنبال کرده‌ایم تا از تعرضات و تغییر کاربری‌های احتمالی بیشتر جلوگیری کنیم. با این وجود تمام سعی ما جلب مشارکت ذی‌نفعان تالابی در امر حفاظت، مدیریت و بهره‌برداری خردمندانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha