یك عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تولید علم در حوزه بیوتكنولوژی به عنوان با مزیت‌ترین حوزه بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز، سیدامیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی در مراسم رونمایی از داروی استراتژیك هورمون رشد انسانی نوتركیب كه در شركت داروسازی ثامن مشهد برگزار شد، افزود: در چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران تولید علم و فناوری محور توسعه قرار داده شده كه شامل حوزه‌های مختلفی است و كشور ما در فناوری‌های برتر مثل فناوری انرژی هسته‌ای، جایگاه خوبی را كسب كرده است.

وی گفت: ایران می‌تواند با وجود اندیشمندان جوان و توانا ارزش‌های افزوده را از صورت بالقوه به بالفعل تبدیل كند و راه توسعه را با سرعت بیشتری طی نماید.

نماینده مشهد و كلات با بیان این‌كه ارزش‌های افزوده، توان و ارزش علمی ما را افزایش می‌دهد و یك آورده‌ اقتصادی مثبت می‌باشد، گفت: خراسان رضوی و به خصوص مشهد در این راستا با سرمایه‌گذاری موثر موجب رشد علمی و تخصصی شدن حوزه‌های مختلف شده‌اند و ما باید از این ظرفیت سازی برای تولید علم و تولید دانشمندان استفاده كنیم.

قاضی‌زاده تاكید كرد: امیدوار هستیم در آینده‌ نزدیك در دانشگاه‌ها به روی صنعت، و در صنعت به روی دانشگاه باز شود تا این دو با تعامل كارها را به نحو احسن‌تری انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha