سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 137419

اداره های محیط زیست خراسان رضوی و اصفهان، به بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و دیگر گروه های آسیب پذیر توصیه کردند از حضور در مناطق پررفت و آمد و هسته مرکزی شهرها خودداری کرده و فعالیت های ورزشی در فضای باز را به زمانی دیگر موکول کنند.

سلامت نیوز: اداره های محیط زیست خراسان رضوی و اصفهان، به بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و دیگر گروه های آسیب پذیر توصیه کردند از حضور در مناطق پررفت و آمد و هسته مرکزی شهرها خودداری کرده و فعالیت های ورزشی در فضای باز را به زمانی دیگر موکول کنند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  شبکه خبر، کیفیت هوای کلان شهر مشهد، امروز (سه شنبه، 14 بهمن 1393)، پس از 4 روز در وضع هشدار قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: برابر گزارش امروز ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد، 112 پی اس آی و فراتر از حد مجاز است.

حمید صالحی، جا به جایی نشدن هوا و وقوع پدیده «اینوِرژِن» (وارونگی هوا) را علت ماندگاری آلاینده ها در سطح تنفسی هوای مشهد اعلام کرد و افزود: هم اکنون هوا در 6 منطقه شهر مشهد، به شدت آلوده است و از ایستگاه های واقع در مناطق تقی آباد، خیام، نخریسی، ویلا، ساختمان و لشگر گزارش شد.

به بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و دیگر گروه های آسیب پذیر توصیه کرد، از حضور در مناطق پررفت و آمد و هسته مرکزی شهر خودداری و فعالیت های ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.

همچنین مرکز اطلاع رسانی آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، وضع کیفی هوای شهرهای اصفهان، خمینی شهر و شاهین شهر را ناسالم برای گروه های حساس اعلام کرد. 
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌ های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: برابر سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های مراقبت دائم، بر حسب شاخص آلودگی، امروز هوای اصفهان در 6 منطقه از شهر اصفهان ناسالم گزارش شده است.

بابک صادقیان افزود: این وضعیت تا این ساعت در ایستگاه های احمدآباد، خیابان رودکی، چهار باغ خواجو، بزرگراه شهید خرازی، میدان امام حسین(ع) و خیابان پروین ثبت شده است.

وی میانگین شاخص سنجش کیفی هوا (A Q I )را امروز برای اصفهان 109 اعلام کرد و گفت: این در حالی است که وضع کیفی هوای شهرهای خمینی شهر و شاهین شهر هم تا این ساعت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.

بابک صادقیان گفت: شاخص سنجش کیفی هوا در شرایط سالم 50 تا 100، ناسالم برای گروه های حساس101 تا 150 ، ناسالم برای همه افراد 151تا 200 ، وضع هشدار و بسیار ناسالم 201 تا 300 و وضعیت خطرناک و بحران 301 تا 500 است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌ های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از مردم به ویژه بیماران قلبی، ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار خواست برای جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی، فقط در صورت ضرورت، از خانه خارج شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha