چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 137543

یک متخصص پوست و مو گفت: خارندان محل خارش موجب افزایش تحریکات عصبی و حسی آن محل می‌شود که این مساله موجب تشدید حس خارش می‌شود.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: خارندان محل خارش موجب افزایش تحریکات عصبی و حسی آن محل می‌شود که این مساله موجب تشدید حس خارش می‌شود. 

دکتر امیرهوشنگ احسانی در گفت‌و‌گو با آنا درباه اینکه چرا خاراندن محل خارش، آن را بدتر می‌کند؛ گفت: خاراندن محل خارش موجب تحریک عصبی و حسی می‌شود که هر چه فرد خود را بیشتر بخاراند این تحریکات افزایش پیدا می‌کند و موجب تشدید حس خارش می‌شود.

وی افزود: افراد در هنگام خارش باید به شدت از خاراندن خود اجتناب کنند و با مراجعه به مراکز درمان سعی بر برطرف کردن علت خارش داشته باشند.

این متخصص پوست و مو در ادامه تصریح کرد: خارش می‌تواند به دلایل مختلف از قبیل اگزما، حساسیت، بیماری‌های عفونی و ... ایجاد شود. اگر افراد در هنگام خارش به مراکز درمان دسترسی نداشته باشند باید از عامل خارش اجتناب کنند و از پُماد‌های ضد خارش استفاده کنند اما باید توجه داشته باشند به هیچ عنوان از الکل سفید جهت تسکین خارش استفاده نکنند.

وی درباره اینکه خارش چه موقع خطرناک می‌شود گفت: خارش در افراد بالای 60 سال و مقاوم به درمان بسیار خطرناک است زیرا ممکن است نشان دهنده بروز سرطان‌های داخلی مانند لنفوم و خون، بیماری‌های کبد، نارسایی‌های کلیه و ... باشد برای همین به این افراد هشدار داده می‌شود اگر خارش پوستی آنها بیش از 8 الی 20 هفته به طول انجامید به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha