وزیر بهداشت گفت: بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش، 85 درصد از بوفه‌های مدارس کشور اصلاح تغذیه‌ای شده‌اند؛ به گونه‌ای که در گذشته شاهد فروش تغذیه‌های ناسالم بودیم، اما خوشبختانه هم اکنون شاهد عرضه اغذیه‌های سالم در سطح بوفه‌های مدارس هستیم.

سلامت نیوزوزیر بهداشت گفت: بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش، 85 درصد از بوفه‌های مدارس کشور اصلاح تغذیه‌ای شده‌اند؛ به گونه‌ای که در گذشته شاهد فروش تغذیه‌های ناسالم بودیم، اما خوشبختانه هم اکنون شاهد عرضه اغذیه‌های سالم در سطح بوفه‌های مدارس هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر سیدحسن هاشمی با بیان اینکه آمار 15 درصدی چاقی در بین دانش آموزان نگران کننده است و در آینده مشکلات زیادی برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد خواهد کرد، گفت: باید در پیشگیری از شیوع بیماری‌های غیرواگیر ناشی از چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان اقدام می‌کردیم.

وی افزود: به همین منظور حدود 3 ماه گذشته تفاهم نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان و توانمندسازی آنها و خانواده‌های آنها به امضا رسیده است.

بنا بر اعلام وب‌دا و به گفته وزیر بهداشت، تسهیل دسترسی دانش آموزان به وعده‌های غذایی سالم با نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس و استانداردسازی و نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس و تسهیل مشاوره تغذیه‌ای و اجرای برنامه مکمل یاری آهن و ویتامین D یکی از مفاد تفاهم نامه وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، هم اکنون شاهد اختصاص حداکثر بودجه‌های سلامت کشور به بخش بهداشت نسبت به سال‌های قبل هستیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha