عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موضوع ورود کالای پزشکی قاچاق به بیمارستان ها گفت: کمیسیون بهداشت قرار است در بازدیدهای سرزده ای که به بیمارستان ها خواهد داشت این مساله را بررسی کند ضمن اینکه از وزارت بهداشت درخواست کرده ایم گزارشاتی نیز از میزان و نحوه ورود قاچاق تجهیزات پزشکی ارائه کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موضوع ورود کالای پزشکی قاچاق به بیمارستان ها گفت: کمیسیون بهداشت قرار است در بازدیدهای سرزده ای که به بیمارستان ها خواهد داشت این مساله را بررسی کند ضمن اینکه از وزارت بهداشت درخواست کرده ایم گزارشاتی نیز از میزان و نحوه ورود قاچاق تجهیزات پزشکی ارائه کند.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، قاچاق تجهیزات پزشکی به کشور به حوزه سلامت و اقتثاد ضربه می زند، اظهار داشت: وزارت بهداشت باید نظارت خود را بر موضوع کالاهایی که به بیمارستان ها ورود پیدا می کند، بیشتر کند و میزان تخلفاتی که در این حوزه می شود مورد بررسی قرار گیرد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هرگونه کالای پزشکی قاچاق که وارد کشور شود به منافع ملی ضربه وارد می کند، افزود: کالاهایی که به شکل قاچاق در حوزه پزشکی وارد می شود با کیفیت پایین است که این موضوع هم برای سلامت بیماران مشکل ساز خواهد بود هم اعتبار حوزه سلامت را زیر سوال می برد.


وی درباره ورود کمیسیون بهداشت مجلس نسبت به مساله قاچاق تجهیزات پزشکی ادامه داد: وزارت بهداشت و به طور ویژه سازمان غذا و دارو می بایست با نظارت خود از واردات قاچاق تجهیزات پزشکی جلوگیری کند. البته کمیسیون بهداشت قرار است در بازدیدهای سرزده ای که به بیمارستان ها خواهد داشت این مساله را بررسی کند ضمن اینکه از وزارت بهداشت درخواست کرده ایم گزارشاتی نیز از میزان و نحوه ورود قاچاق تجهیزات پزشکی ارائه کند.


این نماینده مجلس در پایان با تأکید بر اینکه مسیرهای واردات قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی باید مسدود شود، خاطرنشان کرد: در واقع ورود قاچاق تجهیزات پزشکی به کشور نشان دهنده وجود رانت های بسیاری است که برخی افراد از واردات این تجهیزات سودهای کلان دریافت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha