سلامت نیوز:حداقل کاهش قیمت داروهای تولید داخل برای بیماری های خاص، صعب العلاج و مزمن در سال جاری 50 درصد است.معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، از کاهش 350 میلیون دلاری واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری خبر داد.
به گزارش ایلنا، رسول دیناروند گفت: با سیاست حمایتی دولت یازدهم از تولید داخلی، برای اولین بار در 15 سال گذشته روند واردات دارو و تجهیزات پزشکی در کشور کاهش یافته است.
وی با اشاره به سیاست کاهش قیمت داروهای مورد نیاز بیماران خاص و همچنین حمایت از داروی تولید داخل کشور از سوی دولت تدبیر و امید، از معرفی تعدادی از اقلام دارویی تولید کشور به مردم مربوط به بیماری های خاص، صعب العلاج و مزمن، در هفته آینده خبر داد.
دیناروند با اشاره به سیاست وزارت بهداشت مبنی بر معرفی اقلام دارویی جدید پس از استفاده در کشور، افزود: این داروها اکنون در کشور وجود دارد و در دو سه ماه اخیر وارد بازار دارویی کشور شده است.
وی با بیان اینکه داروهای تولید داخل رونمایی نمی شوند و پس از مصرف، به مردم معرفی می شوند، ادامه داد: حداقل کاهش قیمت داروهای تولید داخل برای بیماری های خاص، صعب العلاج و مزمن در سال جاری 50 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha