شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 13867

نتایج یك تحقیق جدید نشان داد: كلسترول خوب آنچنان هم كه گفته می‌شود خوب نیست و نمی‌توان صد درصد به آن اطمینان كرد.

به گزارش سلامت نیوز، در این تحقیق، پژوهشگران دانشگاه شیكاگو این تصور عمومی را كه وجود مقدار زیاد كلسترول خوب و مقدار اندك كلسترول بد برای حفظ سلامت بدن انسان ضروری است، به چالش كشیده‌اند و در این زمینه دچار اختلاف نظر شده‌اند تا جایی كه حتی برخی از كارشناسان ادعا كرده‌اند حتی ممكن است كلسترول خوب برای بدن مفید نباشد.این محققان نشان داده‌اند كه كلسترول خوب دارای درجه‌های مختلفی از كیفیت است و انواعی از آن كه كیفیت پایین دارند در واقع برای انسان مضر هستند. كلسترول ماده‌ای روغنی و شبیه به چربی است. بدن انسان از این ماده استفاده می‌كند تا بتواند عملكرد مناسب غشاهای سلولی را تامین كند.
كلسترول همچنین برای اینكه بتواند در داخل بدن از نقطه‌ای به نقطه دیگر جا به جا شود در میان دو نوع پروتئین جاسازی می‌شود. این دو نوع پروتئین شامل LDL یا لیپوپروتئین تراكم پایین و HDL یا لیپو پروتئین تراكم بالا هستند.
به گفته متخصصان قلب و عروق؛ میزان زیاد LDL یا كلسترول كل شاخصی است كه افزایش خطر بروز بیماریهای قلبی را نشان می‌دهد.
به گزارش ایسنا، پژوهشگران می‌گویند؛ از آنجا كه افزایش كلسترول خون هیچ علائم خارجی و جسمی ندارد لذا برای تشخیص آن انجام معاینات پزشكی دوره‌ای امری ضروری است كه بویژه در سنین بالا اگر مورد غفلت قرار گیرد می‌تواند عواقب خطرناكی داشته باشد و جان افراد را به خطر بیندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha