رییس انجمن بیماری های عفونی و گرمسیری ایران گفت: بیماری های عفونی شابع ترین علت ضایعات اکتسابی حوزه دندانپزشکی است که " دندان، لثه، بافت های نگه دارنده دندان، استخوان فک و سینوس ها را دچارعارضه می کند.

 دکتر علی اکبر ولایتی در هشتمین کنگره بین المللی انجمن علمی پریودنتولوژی ایران که روز پنجشنبه با حضور برجسته ترین چهره های حوزه داندنپزشکی داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، افزود: این عفونت در درجه نخست می تواند باکتریایی بوده یا اینکه منشا ویروسی و قارچی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه دهان در مسیر ورودی دو دستگاه مهم گوارش و تنفس قرار دارد و در معرض انواع آلودگی های عفونی تصریح کرد: وقوع این عفونت که بسیار آسیب رسان است با مسواک زدن و تمیز کردن مرتب دندان ها قابل پیشگیری است.
به گزارش ایسنا، دکتر ولایتی اظهار داشت: در صورتی که فردی به هر علتی دچار بیماریهای زمینه ای همچون دیابت شود سیستم ایمنی وی دچار اختلال شده بنابراین دندانها، لثه، بافت های نگهدارنده دندان ، استخوان های بالا و پایین فک و سینوس های وی در معرض ابتلا به عفونت قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، کنترل عفونت در مراحل اولیه کمک بسیاری به مهار عفونت می کند و دندانها که در مراحل اولیه آبسه با استفاده از "آنتی بیوتیک" های عمومی و "آنتی سپتیک" های موضعی درمان می شود در صورت اهمال شخص در درمان منجر به استئومیلیث(عفونت استخوان فک) خواهد شد.
دکتر ولایتی بر آگاهی رسانی به جامعه از طریق رسانه های گروهی و آموزش در مدارس به طریق ساده تاکید کرد و افزود: آموزش های فردی و اجتماعی از طریق وسایل ارتباط جمعی از یک سو و از سوی دیگر آموزش مسوولان خانه های بهداشت (بهورزان) نیاز به برنامه ریزی کشوری دارد تا علاوه بر تامین سلامت افراد جامعه و کاهش هزینه ای شخصی آنان، هزینه های مربوط به بیمه ها نیز کاهش یابد.
رییس کنگره بین المللی انجمن علمی پریودنتولوژی ایران نیز هدف از برپایی کنگره را ارتقای سطح علمی متخصصان پریودنتولوژی و ایمپلنتولوژی اعلام کرد و گفت: در این کنگره مقالات پژوهشی و تکنیک های جدید معرفی خواهد شد.
دکتر "محمدرضا طالبی اردکانِی" افزود: نگاهی عمیق به بازسازی بافت های پریودنشیوم( مجموعه لثه و بافت های نگهدارنده دندان) و بازسازی استخوان به منظور درمان ایمپلنت از مهمترین محور کنگره هشتم این انجمن است.
این کنگره بین المللی از سوی انجمن علمی پریودنتولوژی ایران روز چهاردهم آذر به مدت سه روز آغاز و تا روز شنبه 16 آذر ماه در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha