مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر ادغام آموزش پزشکی و درمان گفت: طرح تحول نظام سلامت طرح خوبی بوده است به طوری که پرداخت از جیب مردم را به شدت کاهش داده و باعث کم شدن هزینه‌ها شده است.

سلامت نیوز: مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر ادغام آموزش پزشکی و درمان گفت: طرح تحول نظام سلامت طرح خوبی بوده است به طوری که پرداخت از جیب مردم را به شدت کاهش داده و باعث کم شدن هزینه‌ها شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر حوزه پزشکی در فرهنگستان علوم پزشکی گفت: یکی از اقدامات مؤثر پس از انقلاب تجمیع آموزش و درمان بوده که با اجرای این طرح 175 هزار نفر از سازمان شیر و خورشید و وزارت بهداری زیر یک سقف جمع شدند.

وی ادامه داد: همچنین در آن زمان طرح ژنریک دارو ساماندهی شد چرا که در آن زمان چند دارو با محتوای مشترک ولی با اسامی متفاوت به بازار عرضه می‌شد. طرح ژنریک کار سختی بود چون شرکت‌های داروسازی با آن مقابله می‌کردند.

ولایتی گفت: موضوع دیگر بحث ادغام آموزش و درمان است برخی از افرادی که امروز طرفدار طرح جدایی آموزش پزشکی و درمان هستند در گذشته طرفدار ادغام بودند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: این در حالی است که تأسیس یک تخت بیمارستانی 200 میلیون تومان هزینه دارد و از طرفی دانشگاه‌های علوم پزشکی مسئولیت درمان را بر عهده نداشتند اما با طرح ادغام همه تخت‌ها تحت اختیار بخش آموزشی قرار می‌گیرد.

رئیس بیمارستان معصومه دانشوری گفت: اگر بحث آموزش و درمان ادغام نشود امکانات مالی برای بیمارستان‌های درمانی و آموزشی جدا خواهد شد به طوری که امکانات در بخش آموزش محدود می‌شود این در حالی است که مردم از وزارت بهداشت درمان می‌خواهند و توقع دارند هر چه زودتر درمان برایشان انجام شود.

ولایتی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت که باعث کاهش هزینه‌ها شده، طرح خوبی است چرا که پولی که مردم از جیب می‌دادند کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha