دانشمندان نوعی ماده جدید با عنوان «استخوان تزریقی» تولید كرده‌اند كه می‌توان به كمك آن شكستگی‌های استخوانی را ترمیم كرد.

دانشمندان دانشگاه ناتینگهام در حال حاضر مشغول آزمایش این ماده جدید هستند.

این ماده كه با تلاش دانشمندان در انگلیس تهیه شده به درون استخوان‌های شكسته قابل تزریق است و ظرف چند دقیقه پس از تزریق سفت و محكم می‌شود.

به گفته دانشمندان، این ماده كه شبیه به خمیر دندان است یك اسكلت بندی زیستی و تجزیه شدنی را به وجود می‌آورد كه روی آن استخوان‌های بدن رشد می‌كنند و خود را سریعتر و بهتر ترمیم می‌كنند به این ترتیب ماده جدید به عنوان یك چارچوب پشتیبان برای بازسازی بافتهای استخوانی عمل می‌كند.

پژوهشگران می‌گویند : با وجود «استخوان تزریقی» نیاز به پیوندهای استخوانی دردناك در بسیاری از موارد بر طرف می‌شود.

به گزارش ایسنا، این پژوهشگران آزمایشات كلینیكی خود را در انگلیس آغاز كرده‌اند و امیدوارند كه ظرف 18 ماه از این ماده در آمریكا نیز استفاده شود.

«استخوان تزریقی» كه ایده دكتر كوین شیك‌شف، استاد دانشگاه ناتینگهام انگلستان است، برنده جایزه مشهور «ابداعات پزشكی» آن كشور شده است.

شیكشف می‌گوید مزیت «استخوان تزریقی» نسبت به چسب‌های استخوانی قدیمی در پروسه سفت شدن آن است.

چسب‌های فعلی كه در بازار هستند در حین سفت شدن گرما از دست می‌دهند و سلولهای اطراف را از بین می‌برند و در برخی از نقاط بدن این مواد بلااستفاده می‌شوند،‌ در حالی كه ماده پلیمری جدید هیچ یك از این مشكلات را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha