دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 140398

«اگر وضعیت مالی‌ام خوب بود، حتما موفق‌تر عمل می‌کردم»، «اگر دوستان بدی در کنار خود نداشتم وضعیت بهتری ‌داشتم»، اگر... این جمله‌ها برایتان آشنا نیستند؟

سلامت نیوز: «اگر وضعیت مالی‌ام خوب بود، حتما موفق‌تر عمل می‌کردم»، «اگر دوستان بدی در کنار خود نداشتم وضعیت بهتری ‌داشتم»، اگر... این جمله‌ها برایتان آشنا نیستند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه زندگی مثبت، شاید شما یکی از این گروه از افراد باشید که برای ناکامی‌ها و موفق ‌نشدنشان مدام به دنبال عذر و بهانه هستند. یکی از موانع موفقیت برای آن گروه از افرادی که در زندگی در یک موقعیت ثابت مانده‌اند و به اصطلاح درجا می‌زنند، آوردن عذر و بهانه است. کسانی که به موفقیت رسیده‌اند و در میان انبوهی از افراد، خوب درخشیده‌اند، اهل گله و شکایت و بهانه‌تراشی نبوده‌اند. حتما داستان زندگی افرادی که با وجود معلولیت جسمی یا ذهنی به موفقیت چشمگیری رسیده‌اند، خوانده یا شنیده‌اید. اگر این گروه از افراد هم به جای تلاش و پشتکار مدام حسرت چیزهایی را می‌خوردند که نداشتند، شاید هرگز به موفقیت نمی‌رسیدند. دست از بهانه‌تراشی بردارید و به جای مقصر جلوه دادن آدم‌ها و شرایط اطرافتان خودتان، مسئولیت وضعیتی را که در آن قرار دارید، به عهده بگیرید. فقط زمانی که توانستید روی خودتان تکیه کنید و عوامل بیرونی را دلیل ناکامی‌هایتان فرض نکنید، می‌توانید به موفقیتی که انتظارش را دارید، برسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha