یک فوق تخصص پلاستیک و ترمیمی پلک گفت: شست‌وشوی نامناسب آرایش چشم‌ موجب ایجاد «گل مژه» در خانم‌ها می‌شود بنابراین به این افراد توصیه می‌شود بعد از هر بار استفاده از مواد آرایشی مژه‌های خود را با شامپو بچه به خوبی شست‌و‌شو دهند.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص پلاستیک و ترمیمی پلک گفت: شست‌وشوی نامناسب آرایش چشم‌ موجب ایجاد «گل مژه» در خانم‌ها می‌شود بنابراین به این افراد توصیه می‌شود بعد از هر بار استفاده از مواد آرایشی مژه‌های خود را با شامپو بچه به خوبی شست‌و‌شو دهند. 

دکتر ابوالفضل کسایی در گفت‌و‌گو با آنا استفاده از مواد آرایشی و ماندگاری آن به مدت طولانی برروی چشم را یکی از عوامل ابتلای زنان به گل مژه دانست و گفت: خانم‌ها باید در هنگام شست‌و‌شوی صورت مواد آرایشی را نیز به خوبی از روی چشم‌ها پاک کنند به گونه‌ای که هیچ آثاری از آن بر روی چشم و پلک باقی نماند.استفاده از مواد آرایشی و شست‌و‌شوی نامناسب آن منجر به ماندگاری مواد آرایشی بر روی چشم و بسته شدن غده میبومین می‌شود که در نتیجه فرد مستعد گل مژه می‌شود.

وی افزود: بر روی پلک غده‌های میبومین وجود دارد که کار آن ترشح چربی و تاخیر در تبخیر اشک چشم است. اگر این غده‌ها به میزان فراوانی چربی ترشح کند که نتواند از آن خارج شود، گل مژه ایجاد می‌شود.

این فوق تخصص پلاستیک و ترمیمی پلک در ادامه یادآور شد: داشتن زمینه ارثی، قرار گرفتن در محیط‌‌‌های آلوده، استفاده زیاد از مواد آرایشی، شست‌و‌شوی نامناسب چشم و ... می‌تواند زمیه التهاب چشم، گل مژه و در نتیجه شالازیون را ایجاد کند.

رئیس بخش پلاستیک و ترمیمی پلک بیمارستان فارابی با توجه به درمان گل مژه گفت: اکثر گل‌مژه‌ها با انجام دارودرمانی بهبود می‌یابند اما در برخی موارد به علت پاسخگو نبودن روش‌های دارویی باید نسبت به تخلیه گل مژه اقدام کرد.

کسایی در پایان خاطرنشان کرد: به خانم‌ها توصیه می‌شود بعد از هر بار استفاده از مواد آرایشی مژه‌های خود را با شامپو بچه به خوبی شست‌و‌شو دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha