رئیس شبكه هپاتیت كشور اعلام كرد: 400 بیمار هموفیلی و تالاسمی كه به علت استفاده از خون و فرآورده‌های خونی آلوده در سال‌های گذشته به بیماری هپاتیت C مبتلا شدند، تحت پوشش درمان رایگان قرار گرفتند.

مؤید علویان در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: شبكه هپاتیت كشور از طریق شبكه مجازی اینترنتی www.hep.ir در سراسر كشور خدمات رایگانی را با كمك 30 پزشك متخصص و فوق متخصص برای درمان مناسب افراد مبتلا به این بیماری انجام می‌دهد.
وی گفت: حدود 5 هزار بیمار هموفیلی و تالاسمی در كشور هستند كه به علت استفاده از خون یا فرآورده‌های خونی آلوده در سال‌های گذشته به بیماری هپاتیت C مبتلا شده‌اند كه حدود 50 تا 60درصد بیماران هموفیلی را شامل می‌شود، برنامه شبكه هپاتیت كشور این است كه خارج از بحث دادگاه این بیماران را تحت درمان رایگان قرار دهد.
وی افزود:‌ این برنامه از حدود یكسال پیش با حمایت وزارت بهداشت آغاز شد و حدود هزار نفر از این بیماران در گیلان، تبریز و تهران با استفاده از بهترین روش‌های درمانی و داروی پگ اینترفرون تحت درمان قرار گرفتند، هزینه درمان هر یك از این بیماران در سال حدود 11میلیون تومان بود و طی این مدت حدود 60 درصد این بیماران به طور كامل درمان شدند.
علویان گفت: در ادامه این برنامه از هفته گذشته درمان 400 بیمار هموفیلی و تالاسمی مبتلا به هپاتیت C دیگر آغاز شد، 200 نفر از این بیماران در تهران هستند كه در 3 بیمارستان حضرت رسول اكرم(ص)، فیروزگر و شریعتی از خدمات درمان رایگان بهره‌مند می‌شوند، 200 نفر دیگر از این بیماران نیز در 4 شهر اصفهان، كرمان، تبریز و شیراز به زودی تحت این درمان قرار می‌گیرند.
مشاور وزیر بهداشت اضافه كرد: برنامه درمان بیماران هموفیلی و تالاسمی مبتلا به هپاتیت C یك برنامه كشوری است كه بر اساس آن قرار است تا 5 سال آینده تمام این بیماران تحت درمان رایگان با پگ اینترفرون قرار گیرند كه امیدواریم حداقل 50 درصد این بیماران كاملاً درمان شوند.
وی گفت: این اولین با در دنیاست كه یك برنامه كشوری برای تشخیص و درمان این بیماری اجرا می‌شود به امید اینكه این بیماری 20 سال آینده در كشور كاملاً كنترل شده باشد و دیگر معضل جدی كشور نباشد.
وی اضافه كرد: وزارت بهداشت سال گذشته بیش از 2 میلیارد تومان برای درمان این بیماران هزینه كرد و قرار است طی سال جاری و سال آینده حدود 4 میلیارد تومان دیگر برای درمان این بیماران هزینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha