مدیر اجرایی طرح دادپزشك از فعالیت دادپزشكان در تعطیلات نوروز و آمادگی آنان برای ارائه خدمت در این ایام خبر داد.

سلامت نیوز:مدیر اجرایی طرح دادپزشك از فعالیت دادپزشكان در تعطیلات نوروز و آمادگی آنان برای ارائه خدمت در این ایام خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان پزشكی قانونی كشور، دكتر مهرداد علی‌بخشی با بیان این مطلب افزود: در ایام نوروز دادپزشكان، تمام وقت به خدمت‌رسانی می پردازند و اگر به عنوان مثال بیمارستانی مورد فوتی داشته باشد و نتواند برای او گواهی فوت صادر كند و فرد فوت شده شرایط انتقال به مراكز پزشكی قانونی را نیز نداشته باشد می تواند مراكز دادپزشك تما​س​ بگیرد.

وی خاطرنشان كرد: پس از مشاوره تلفنی با دادپزشك و بررسی موارد و ابهامات موجود اگر مورد مشكوكی در مرگ فرد وجود داشت جسد به پزشكی قانونی منتقل می شود و در غیر اینصورت پزشك طرح ساماندهی دادپزشك جسد را معاینه كرده و در صورت نبود موارد مشكوك جواز دفن را صادر می كند.

دكتر علی بخشی یادآور شد: هموطنان می توانند برای آگاهی از اطلاعات تماس با مراكز دادپزشك در استان‌ها به پایگاه اطلاع‌رسانی دادپزشك به نشانی http://dp.lmrc.ir مراجعه كنند.

مدیراجرایی طرح دادپزشك در خصوص محل معاینه اجساد توسط دادپزشكان اظهار داشت: در شهرهای بزرگی مانند تهران دادپزشكان در محل خاصی مستقر هستند و اجساد برای معاینه به این مراكز منتقل می شوند اما در شهرهای كوچك‌تر دادپزشك برای معاینه جسد به بیمارستان‌ها اعزام ​می شود.

دكتر علی بخش در ادامه با اشاره به اینكه طرح دادپزشك تاكنون در حدود 25 استان كشور اجرایی شده‌ است، تصریح كرد: با اجرای طرح دادپزشك آمار ورودی اجساد به مراكز پزشكی قانونی بسیار كاهش یافته و از ارجاعت بی‌مورد به دستگاه قضا جلوگیری شده‌است؛ از سویی بیمارستان‌های خدمت گیرنده از دادپزشك نیز از اجرای این طرح در مراكز خود بسیار ابراز رضایت كرده‌اند.

وی ابراز امیدواری كرد كه با توجه به مزایای اجرای این طرح به زودی دادپزشك در تمامی استان‌ها فعال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha