چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 142395

سلامت نیوز:پلیس فتا، درباره افرادی که به‌بهانه تورهای مسافرتی ارزان‌قیمت از مردم کلاهبرداری می‌کنند، هشدار داد. سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رییس‌پلیس فتا تهران بزرگ، با بیان اینکه مجرمان شیوه‌های مختلفی را برای کلاهبرداری به‌کار می‌برند، گفت: «گاهی پیامکی به‌دست شهروندان می‌رسد که در آن تورهایی با شرایط اغواکننده تبلیغ شده است.

به گزارش روزنامه شرق به‌عنوان مثال گفته می‌شود هزینه یک‌هفته اقامت در یک‌کشور اروپایی فقط دومیلیون‌تومان است. در این شرایط دریافت‌کننده پیامک وسوسه می‌شود تا چنین سفری را تجربه کند.»

رییس‌پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه در این شرایط سودجویان وارد عمل می‌شوند، اظهار کرد: گاه ممکن است تبلیغ یک‌تور خارجی، تبلیغ درستی باشد، اما شهروندان باید هوشیار باشند که صرفا به یک‌شماره‌تلفن اعتماد نکرده و آدرس دقیق و عنوان آژانس گردشگری را نیز جویا شوند و با مراجعه حضوری به این آژانس و انجام تحقیقات لازم درخصوص آن اقدام‌به خرید بلیت کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته مواردی بوده که شهروندان تنها به‌واسطه دریافت یک‌پیامک یا رویت‌ یک‌آگهی و انجام تماسی تلفنی، اقدام‌به خرید بلیت از طریق اینترنت کرده‌اند، گفت: درچنین‌شرایطی این امکان که بلیت جعلی باشد، بسیار بالاست.

کاکوان ادامه داد: در برخی موارد نیز ممکن است با وعده تور یک‌کشور خارجی و این ادعا که پرواز طی دومرحله انجام خواهد شد، مسافران را پس از اولین پرواز رها کنند و پرواز دومی برای رسیدن به مقصد اصلی وجود نداشته باشد، البته درخصوص سفرهای داخلی نیز ممکن است چنین اقداماتی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha